Arie Bleeker Verzekeringen in Warmenhuizen

"We ondersteunen zo ongeveer elke vereniging in Warmenhuizen"

Ike Bleeker voor Bolletjescafé de Klok in Warmenhuizen

Ike Bleeker

Bergkoning Steven Rooks, winnaar van de bolletjestrui in 1988, woonde vlakbij ons in Warmenhuizen. Rooks stond in ’88 hoog op de favorietenlijst om de Tour te winnen en in dat geval zou het plaatselijk café De Klok geel worden geschilderd. Maar dat werden dus bolletjes. Vlak voor de laatste rit naar Parijs verpestte een regenbui het schilderwerk, waardoor de muren roze kleurden. Gelukkig kon dat snel worden hersteld.

We ondersteunen zo ongeveer elke vereniging in Warmenhuizen. Voetbal-, biljart- en volleybal-, maar ook de plaatselijke sinterklaas- en carnavalsvereniging. Het jaarlijkse Huisweid Festival heeft voor ons een bijzondere betekenis. Huisweid is een straat in Warmenhuizen, tevens de straat waar ik woon, en het muziekfestival heeft een prachtig doel: het bekostigen van onderzoek naar ongeneeslijke ziektes die in deze regio relatief vaak voorkomen. Samen met Nh1816 waren we de afgelopen jaren hoofdsponsor van het Huisweid Festival, dat op Eerste Pinksterdag wordt gehouden. Helaas konden de afgelopen twee edities niet doorgaan vanwege covid, maar de organisatoren bekijken nu of er in de zomer iets op touw kan worden gezet. Huisweid maakt écht het verschil. Dankzij de opbrengsten -in 2019 was dat meer dan een ton- kunnen we een wezenlijke bijdrage aan het onderzoeksbudget leveren.

Onze woon- en vestigingsplaats Warmenhuizen telt zo’n 6000 inwoners. En 1500 inschrijvingen bij de Kamer van Koophandel. Er waart een onvervalste ondernemersgeest door het dorp! Mijn opa startte ons kantoor in de jaren zestig, mijn vader en moeder namen het na verloop van tijd over en ik ben na het overlijden van mijn vader eigenaar geworden. Voor die tijd was ik ook al ondernemer, ik had een eigen café. Financieel adviseur en horecaondernemer zijn in de kern niet zo verschillend, het is beide mensenwerk. Je moet veel voor klanten over hebben. Dat is ook de reden dat een verzekeraar als Nh1816 bij ons past. Het is een partij die korte lijnen hanteert en vol voor het intermediair kiest. Die verhouding maakt het werk zoveel prettiger. Je kunt dankzij de directe communicatie ook veel meer voor klanten betekenen.

Warmenhuizen blijft onze uitvalsbasis. Het is een prima plaats om onze klanten in Noord-Holland noord te ondersteunen. Plus, de hechte gemeenschap bevalt me. Ondernemers steunen elkaar. Dat hebben wij in het begin van de coronacrisis gedaan door zakelijke klanten op alle regelingen te wijzen en dat doen we nu door uitsluitend lokaal te kopen. De sterke gemeenschapszin heeft zijn uitwerking. Horecabedrijven hadden het natuurlijk moeilijk, maar met bezorgen en afhalen konden ze een deel van hun inkomsten veiligstellen. Vrijwel alle horeca in Warmenhuizen is bij ons verzekerd en naar verwachting gaat geen restaurant, lunchroom of café in het dorp failliet.

Goed advies is voor ons een advies in het belang van de klant. Dat klinkt logisch, maar dat is het lang niet altijd. Productverkoop staat nog wel eens voorop. Wij bouwen liever een lange-termijnrelatie op en dat doen we op basis van vertrouwen. Kijk naar wat een klant nodig heeft. Soms is dat juist géén verzekering, omdat risico’s op een andere manier zijn op te vangen. Als klanten bij ons hun polissen controleren, dan weten ze absoluut zeker dat ze niet te veel betalen. We willen ook altijd een stap meer zetten. Klanten kunnen echt alles op tafel leggen en wij proberen daarin mee te denken. Zelfs over zoiets als een conflict met de buren. Heeft iemand een rechtsbijstandsverzekering, dan monitoren we dat proces en anders weten we wel de weg naar een goede jurist. Als we de buren persoonlijk kennen, willen we zelfs een bemiddelende rol spelen.

Trots

Op welke schade-afhandeling kijk je met trots terug?

Wij kiezen altijd voor de klant en daar kunnen we heel ver in gaan. Een mooi voorbeeld is een niet-gedekte schade van klanten in Warmenhuizen. Deze mensen kampten met een vochtschade van zo’n 30.000 euro in hun woning. Het vervelende was dat ze er niets aan konden doen, de schade was het gevolg van achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar. Maar ze konden de noodzakelijke verbouwing niet betalen. Gelukkig wilde Nh1816, na het aanhoren van ons verhaal, verder kijken dan de polisvoorwaarden. Ze hebben toen een deel bekostigd, het andere deel kon de familie opvangen door zelf te verbouwen. Een geweldige oplossing waar deze klanten ontzettend mee werden geholpen.

Naar boven