Assurantiekantoor Wigger

"Eerst klanten écht leren kennen, ontdekken wat er in hun levens speelt en dan pas adviseren."

V.l.n.r. zussen Katja en Margje, moeder Miny, Wendy Wigger en haar dochter Lauri in natuurgebied De Door-braak in Bornerbroek (Overijssel).

V.l.n.r. zussen Katja en Margje, moeder Miny, Wendy Wigger en haar dochter Lauri in natuurgebied De Doorbraak in Bornerbroek (Overijssel).

Assurantiekantoor Wigger | Adviseurs aan het woord

Ons kantoor bestaat uit negen vrouwen, waarschijnlijk een unicum in onze branche. Naast mijn twee zussen Katja, Margje en ikzelf, werken mijn moeder, dochter Lauri en vier vrouwelijke collega’s bij ons bedrijf. Mijn moeder heeft samen met mijn vader Benny Wigger het assurantiekantoor opgericht in 1970. Ze draagt nog altijd actief bij aan het sociaal karakter van ons kantoor en heeft nog steeds een belangrijke rol binnen ons familiebedrijf.

Het gebeurt heel af en toe dat klanten naar ‘de baas’ vragen. Ze verwachten in deze tak van sport een man aan het roer, geen vier vrouwen. Op zich is dat geen vreemde gedachte, want de financieel adviessector is nog altijd een echte mannenwereld. Adviseren vrouwen anders dan mannen? Ik denk het wel. We voegen waarschijnlijk wat meer inlevingsvermogen toe. Dat is voor ons ook de definitie van goed advies: eerst klanten écht leren kennen, ontdekken wat er in hun levens speelt en dan pas adviseren. We geven ook niet snel op. Als we linksom geen oplossing kunnen vinden, gaan we rechtsom, net zo lang totdat een klant tevreden is over de uitkomst. 

Je gaat natuurlijk niet bij je vader op kantoor werken. Zo dacht ik er eerst over. Maar ik ging toch die richting op en inmiddels werk ik ruim dertig jaar met veel plezier bij ons bedrijf. Mijn zussen volgden en nu hebben we ook versterking van mijn dochter in ons team. Over opvolging hebben we het nog niet gehad, maar het zou wel leuk zijn… We willen hoe dan ook in Bornerbroek blijven. Ons kantoor is een echt inloopkantoor, waar mensen uit het dorp, maar ook uit de nabijgelegen plaatsen graag langskomen. Sommige klanten voelen zich zo thuis dat ze ook andere vragen durven te stellen, bijvoorbeeld of we ook de belastingaangifte wil-len invullen of willen helpen met de bemiddeling bij de aankoop van een woning. Dat is een beetje het  gevolg van onze persoonlijke benadering. Het past gewoon bij ons en bij het  ‘noaberschap’, het omkijken naar elkaar, dat hier sterk leeft.

De Doorbraak is een aangelegd natuurgebied en de naam van een beek, die 13 kilometer door het landschap meandert. Deze mooie groene zone vormt een buffer tussen landelijk gebied en de oprukkende mega distributiecentra vanuit Almelo. Onze vestigingsplaats Bornerbroek is klein, maar telt niettemin veel verenigingen. We sponsoren onder meer de sportverenigingen, de Historische Kring en eens per jaar het Glazen Café, waar lokale dj’s een nacht worden opgesloten voor een goed doel. We hebben de ambitie om een mooi doel te ondersteunen. We verwachten samen met Nh1816 ook op deze manier invulling te geven aan ons sociale karakter.

De goede digitale ondersteuning was voor ons mede een reden om in 2019 voor een aanstelling bij Nh1816 te kiezen. Nh1816 heeft een ideaal portaal en een uitstekende verzekeringApp. En ze denken in praktische productoplossingen, zo zijn zonnepanelen en bijgebouwen standaard meeverzekerd. Het is een partij waarmee je als kantoor in deze markt van schaalvergroting zeker vooruit kunt. Klanten, zowel jong als oud, waarderen onze aandacht en service. Ook als ze elders in het land gaan wonen, blijven ze ons vaak trouw. We zien dan ook geen vergrijzing in de assurantieportefeuille ontstaan, want we mogen de kinderen en kleinkinderen van klanten graag verwelkomen. Dat levert al decennia een organische groei van ons kantoor op.

 

Trots

Op welke schade-afhandeling kijk je met trots terug?

Klanten waren niet thuis toen er op dat moment een waterleiding in hun wo-ning sprong. De buren ontdekten de calamiteit op het moment dat het wa-ter al kniehoog in de woonkamer stond. Ze hebben met gevaar voor eigen le-ven de stroom uitgeschakeld. Wat een voorbeeld van noaberschap! Ook mooi: de getroffen bewoners konden maan-denlang bij familie logeren, want hun huis was onbewoonbaar geworden. We hebben deze mensen van de eerste schademelding tot de oplevering van hun gerenoveerde huis begeleid. Het was een lang traject, maar alle partijen werkten goed samen en de bewoners waren zeer tevreden over de manier waarop de schade is afgehandeld.

Naar boven