Handass Verzekeringen te Hilvarenbeek

"Betrokkenheid is alles"

Tonny Heijnen portretfoto

Tonny Heijnen

Betrokkenheid is alles. Nh1816 Verzekeringen nodigde, in het kader van het 200-jarig bestaan, verzekerden met hun vereniging uit geld in te zamelen voor het goede doel.

Ons kantoor is hier heel actief mee aan de slag gegaan. Wij hebben verzekerden en verenigingen aangemoedigd zich aan te melden. Van de drie aanmeldingen zijn er twee genomineerd. Deze verzekerden hebben voor het goede doel en hun vereniging beide het maximale bedrag van twee keer 10 mille gekregen dat Nh1816 ter beschikking stelde. Onze betrokkenheid hield hier niet op. Een van de winnaars organiseerde drie evenementen onder het motto ‘Beers in de Bres voor ALS’. Daaronder een fiets- en wandeltocht. Wij hebben toen samen met deze vereniging in Middelbeers het Regiobank Regio Rondje met succes georganiseerd.

Handass heeft bij de start in 1995 een aantal nadrukkelijke keuzes gemaakt: zoveel mogelijk regionaal werken en alleen totaalrelaties op gebied van hypotheken, verzekeringen en bankzaken. Alleen zo kunnen wij de klant de persoonlijke aandacht geven die hij verdient. Eind juni was er enorm veel hagelschade in Luyksgestel. Wij waren meteen ter plekke om onze klanten te helpen. Zodat ze het gevoel hadden: ik sta er niet alleen voor. Het was echt een drama; huizen waren compleet verwoest. Wij hebben onze accountmanager bij Nh1816 gebeld en gevraagd om te komen kijken. Hij is op zondag door het dorp gefietst om een en ander te bekijken, want vanachter je bureau kun je dit niet begrijpen. Overigens zouden wij graag zien dat verzekeraars bij schadeherstel, net als Nh1816, meer bedrijven uit onze portefeuille inschakelen.

Sponsoring is een andere manier om lokale betrokkenheid te tonen. Wij streven hierbij wel naar een echt partnership met de verenigingen die wij sponsoren. We willen in dit kader ook op de verenigingen en hun leden echt toegesneden, gelabelde producten ontwikkelen. Hierover zijn we met Nh1816 in gesprek. Daarnaast hebben wij natuurlijk ook aandacht voor de plaatselijke evenementen, zoals jaarmarkt, toneel en muziek. Tot slot een laatste voorbeeld. Een groep mensen met een beperking (of mindervalide) brengt onze flyers rond. Het geeft deze mensen het gevoel dat ze in de maatschappij van belang zijn en er bij horen. Ik vraag ze ook het tuinonderhoud bij het kantoor doen. Omdat ze hier geen vergoeding voor willen bieden wij ze ieder jaar een barbecue aan. Dan zijn ze helemaal in de wolken.

Naar boven