Lamers & Van de Wijdeven in Hapert

"Het gaat niet alleen over de hypotheek of over de verzekering, mensen willen hun persoonlijke verhaal vertellen."

Erik van der Palen naast standbeeld

Erik van der Palen

Hapert ligt in het zuidelijke deel van de Kempen tegen de grens van België, te midden van Reusel en Eersel. Hapertenaren worden gapers, ‘Haopertse gaopers’ in dialect, genoemd. Er zijn verschillende verklaringen voor, maar geen ervan heeft met geeuwen te maken. De leukste uitleg vind je bij het bronzen beeld op de Markt: de oude Hapertenaar filosofeert met open mond over wat er zoal aan hem voorbij trekt. Hapert is een gastvrij dorp waar persoonlijk contact belangrijk wordt gevonden. We zien dat ook in onze dienstverlening. Het gaat niet alleen over de hypotheek of over de verzekering, mensen willen hun persoonlijke verhaal vertellen. En we delen zelf ook onze verhalen en ervaringen. Er werken collega’s in de leeftijden van 21 jaar tot en met 62 jaar bij ons kantoor, dus er valt altijd wel aan te sluiten bij de levensfase waarin een klant zich bevindt.

We willen een band met klanten opbouwen en met hen meegroeien. Als mensen een mijlpaal in hun leven bereiken, besteden we daar aandacht aan. Klanten die de sleutel van hun nieuwe woning ontvangen, krijgen van ons een plant om hun huis alvast wat te verfraaien. Als iemand vijftig jaar wordt, staan we voor de deur met taart. De warme relatie met mensen is voor ons een reden om in Hapert te blijven werken. We kiezen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Liever op basis van onze service binnen onze regio groeien, dan uitbreiden naar Eindhoven, waar een stadse mentaliteit heerst.

Het ‘kantoor op de hoek’ heeft inmiddels een flinke streep voor op dienstverleners die een digitale koers varen. Banken zijn allang verdwenen uit wijk en dorp en de consolidatieslag onder advieskantoren heeft voor een verdere verschraling gezorgd. Veel mensen zijn ‘hun’ adviseur kwijt. Wij groeien juist door betrokken te zijn bij klanten. Even na het werk langs komen voor een gesprek? Het kan bij ons. We delen die betrokkenheid met Nh1816. Ze werken met korte lijnen en bieden producten aan die perfect passen bij de vraag uit onze klantenkring. In december voerden ze een premieverlaging voor alle klanten door, dat heb ik in mijn carrière nog niet meegemaakt. Fijn om deel uit te mogen maken van de Nh1816-familie.

Goed advies betekent voor mij een specifieke inventarisatie van de wensen en behoeften van de klant, waarbij ook de persoonlijke situatie aan bod komt. Een adviseur moet een vertrouwensband aangaan met zijn relaties. Bijvoorbeeld op het hypotheekgebied gaat dat veel verder dan het rond maken van de financiering. We voeren veel onderhoudsgesprekken en benaderen gepensioneerde klanten met de vraag of ze de overwaarde van huis willen benutten om iets leuks te doen. Dat kan een reis of een schenking aan de kleinkinderen zijn, maar ook verduurzaming van de woning. Opmerkelijke vragen gaan hier, een agrarische regio, over het behalen van het tractorrijbewijs met zestien jaar en het verzekeren van de tractor. Dat is een bijzonder risico, dus het is mooi als we dat voor onze klanten voor elkaar krijgen.

In Hapert zijn balsporten en wielrennen goed vertegenwoordigd. Profrenner Wesley Kreder en ex-prof Twan Castelijns zijn bekende Hapertenaren. We sponsoren veel lokale sportclubs en natuurlijk menige car navalsvereniging. Vorig jaar hebben we samen met Nh1816 een kerstactie gehouden voor de 800 leden van een regionale ouderenbond. Ouderen zijn extra hard getroffen in coronatijd, dus we vonden een kerstpakket, met lokale ambachtelijke lekkernijen, een goed idee. De kerstman zelf bracht de pakketten de eerste dag van de actie hoogstpersoonlijk met zijn arrenslee. Mensen von den het geweldig en daar doen we het voor. Het was ook mooi dat we de lokale middenstand zo een steuntje in de rug konden geven.

Trots

OP WELKE SCHADE-AFHANDELING KIJK JE MET TROTS TERUG?

Op 23 juni 2016, een dag die ik nooit meer vergeet, ontstond er een wolkbreuk en vielen er in onze regio hagelstenen met een doorsnede van tien centimeter. Auto’s zagen eruit als poffertjespannen en de schade aan woningen en bedrijven was gigantisch. Gelukkig hebben wij ervaren schadebehandelaars en een eigen schadebevoegdheid. We konden onze klanten daardoor heel goed helpen. Die rampzalige hagelbuien en de afwikkeling van de schade brachten een ommekeer in denken teweeg: meer mensen zagen het nut van de adviseur in. We hebben daarna veel nieuwe klanten mogen verwelkomen

Naar boven