Senders & van Balsfoort

"Goed advies begint met inlevingsvermogen in je klant"

senders en balsfoort

Senders (rechts) & van Balsfoort (links)

Senders & van Balsfoort | Adviseurs aan het woord

Het Wiel van Rosmalen, ook wel het Wiel van de kunstenaar Armando genoemd, staat als  een herkenningspunt op de zandverstuiving bij de A59. Iedereen die de weg verlaat en af­slaat naar Rosmalen, ziet het kunstwerk. Het is daarmee ook een soort toegangspoort tot de plaats waar we wonen en werken. De Rosmalenaar is Bour­gondisch, gezellig en staat voor een ander klaar. 

We zijn, zoals veel Brabanders, ook ondernemend. Al tijdens de opleiding Bank en Verzekeringen aan het Ko­ning Willem I College in 's-Hertogenbosch hadden we het idee om een eigen onderneming te runnen. Dat is uiteindelijk ons advieskantoor in Rosmalen geworden, een bedrijf dat Toms vader in 2004 startte en waar onze wegen elkaar weer kruisten. 

Ons kantoor bestaat nu uit zes medewerkers. On­langs hebben we een nieuwe collega aangenomen voor het beheer en de uitbreiding van de verzekeringsporte­feuille. Wekelijks melden zich nieuwe klanten, dat mer­ken we ook wel aan de werkdruk. Onze persoonlijke service en betrokkenheid slaan kennelijk aan. 'Persoon­lijk en betrokken' is voor ons gewoon bij mensen aan de keukentafel zitten, in plaats van digitaal contact. En we 'pamperen' onze relaties met extra service, aandacht en snelle standby. We werken ook met allerlei lokale part­ners, van makelaar tot notaris, zodat we klanten altijd kunnen doorverwijzen. Overigens zijn we ook extreem digitaal, als klanten daar prijs op stellen. We passen brondata toe bij hypotheekaanvragen en beperken hy­potheektrajecten desgewenst tot drie of vier gesprek­ken. Daarnaast kunnen we de verzekeringsaanvraag compleet digitaal behandelen. Klanten kunnen alles via mail, chat of telefoon doen. Wat ze zelf willen. De digi­tale infrastructuur is hier aanwezig als mensen daarom vragen. 

Goed advies begint met inlevingsvermogen in je klant. Vervolgens moet je complexe materie toeganke­lijk en inzichtelijk maken. Goed advies betekent niet al­les verzekeren, maar ook risico's in beeld brengen die de klant zelf goed kan dragen. We willen de klant positief verrassen. Nét dat ene stapje extra zetten, zodat hij of zij zegt: dit is geweldig! Die persoonlijke service kun je volgens ons niet meer optimaal verlenen met een kan­toor waar veertig man werkt. We willen daarom alleen kwalitatief uitbreiden. Geen extra vestiging, maar wel in de toekomst een aantal goede medewerkers erbij. So­wieso willen we vanuit Rosmalen blijven werken. Door de consolidatieslag en de terugtrekkende banken val­len mensen tussen wal en schip. Wij kunnen voor deze groep een mooie (verzekerings)oplossing bieden.

Het prachtige 's-Hertogenbosch bevindt zich op een steenworp afstand, maar we hebben hier in Rosmalen nog wel het betrokken dorpse karakter. We genieten ook van het lokale verenigingsleven. Zo zijn we onder meer lid van de businessclub van voetbalclub OJC Ros­malen - we hebben zelf altijd gevoetbald - en sponsoren diverse verenigingen, zoals de motorcross en de tennis­club. In coronatijd is er veel gecanceld, zo ook ons maat­schappelijk project met Nh1816. Het staat nu op de rol voor aankomend jaar. Het wordt zeker een mooie com­binatie met een sportactiviteit, want sport verbindt. Nh1816 past bij ons omdat ze oplossingsgericht is, dicht­bij de klant staat, meedenkt en iets teruggeeft aan de maatschappij. Het is ook een verzekeraar die naast het intermediair staat. Daar houden we van.

Opmerkelijke vragen van klanten komen regelma­tig voorbij, maar een mooie die de tijdgeest ademt: kan ik de premie betalen in cryptovaluta? We zouden niet eens weten wat we ermee moeten, hahaha, dus we heb­ben dat aanbod vriendelijk afgeslagen.

Naar boven