Nh1816 in de top 3 beste verzekeraars

16-6-2017

Verzekerden zijn dit jaar beter te spreken over de klantbediening van hun verzekeraar dan in 2016. Dat blijkt uit de tweede editie van ‘VerzekeraarsInBeeld’ een onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd door Kantar TNS in opdracht van het Verbond van Verzekeraars, naar de klantgerichtheid van 48 verzekeraars. In dit onderzoek is Nh1816 Verzekeringen dit jaar nieuw in de top 3 binnengekomen.

Op de website www.VerzekeraarsInBeeld.nl worden de scores vermeld op zes aspecten van klantbediening: klantgerichtheid, deskundigheid, klantcontact, duidelijkheid, vertrouwen en tevredenheid. De 48 deelnemende verzekeraars scoren het best op Deskundigheid en Contact. De grootste verbetering in klantwaardering is te zien bij Klantgerichtheid.

Het onderzoek

Aan het onderzoek hebben bijna 11.000 klanten deelgenomen, die een cijfer hebben gegeven van een 1 tot 10. Op basis van deze scores is per label een gemiddeld cijfer berekend, op basis waarvan een ranglijst is samengesteld. Daarnaast zijn ongeveer 5.000 klantreacties opgenomen. Op VerzekeraarsInBeeld kunnen consumenten de prestaties van verzekeraars bekijken en verzekeraars onderling vergelijken.

VerzekeraarsInBeeld is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars dat beoogt de positie van de consument verder te versterken.

Uitslag VerzekeraarsInBeeld Nh1816

Vind uw adviseur

Ben u nog niet bekend met de dienstverlening van Nh1816 neem dan contact op met een adviseur bij u in de buurt


Overige publicaties

Betere scores VerzekeraarsInBeeld 2017 - Verbond van Verzekeraars
ZLM voert ranglijst klantbediening aan, ASR Leven sluit de rij - AMweb
VerzekeraarsInBeeld 2017 positiever - InFinance
Verzekeraars scoren beter op service, hoe zit het met die van jou? - HoyHoy
Hoe scoort jouw verzekeraar op klanttevredenheid? - Pricewise
Klanten meer te spreken over verzekeraar - DFT