Erwin Kruizinga

Accountmanager

Erwin Kruizinga

12-3-2014

Een week vol inspiratie, innovatie en communicatie tijdens de werkweek van Erwin Kruizinga, Senior accountmanager bij Nh1816 Verzekeringen. Regio Zuid (Brabant, Zeeland)

Als accountmanager ben je veel op de weg naar adviseurs in de regio en regelmatig op kantoor van Nh1816 Verzekeringen voor overleg intern of met leveranciers. Iedere dag zetten wij ons in om onze service weer een stukje te verbeteren zodat de adviseur ook optimaal zijn/haar klanten kan bedienen en de verzekerden het best mogelijk verzekerd is.

We zijn flexibel in onze tijdsindeling maar proberen daar zo efficiënt mogelijk mee om te gaan. Als een afspraak om een of andere reden niet door kan gaan plan ik direct een andere afspraak of werk ik vooruit in mijn administratie of andere werkzaamheden.
 

"Een goede voorbereiding is voor mij essentieel​"


Na het ontbijt ga ik op pad voor de eerste afspraak. Een goede voorbereiding is voor mij essentieel, zo haal ik het meeste uit mijn tijd en de tijd van de klant. Een belangrijk onderdeel van mijn gesprekken met de adviseur is hun resultaten in het klanttevredenheidsonderzoek. Deze bekijk ik van te voren om highlights er uit te halen en te bespreken.

Omdat ik veel onderweg ben is een lunch in de auto meer regel dan uitzondering maar als het even uitkomt eet ik graag met een klant of met collega's op kantoor. De adviseurs zijn allen ondernemers die hun klanten de beste service willen bieden maar allen ook hun eigen identiteit hebben. Sommige hebben kantoor aan huis en andere zoeken een bijzonder locatie midden in het dorp en herkenbaar voor iedereen (bijvoorbeeld een watertoren). 

Digitaal werken is een van de strategische pijlers in de samenwerking met de adviseur en de klant. Optimalisatie hiervan is vaak onderwerp van gesprek met de adviseur maar ook met collega's op kantoor. Communicatie is daarbij heel belangrijk, ook bij product- of voorwaardenaanpassingen. In overleg zetten we hiervoor de lijnen uit. Social media is ook onderdeel van deze communicatie met de voor ons belangrijke stakeholders, intermediairs en verzekerden. Naast het feit dat ik persoonlijk veel via social media communiceer zijn we met Nh1816 ook steeds actiever met social media. Indien gewenst proberen we ook de intermediairs op dit vlak een zetje in de goede richting te geven. Zij spelen een belangrijke rol in de lokale samenleving en kunnen via hun website en social media echt een gezicht geven aan hun kantoor en hun dienstverlening.

Wil je meer weten over mij en mijn werk bij Nh1816 Verzekeringen, volg mij via twitter en facebook, @ErwinKruizinga.

Andere verhalen van medewerkers

Accountmanager

Joeri Zoon

Auditor en Junior accountmanager

Maik den Iseger

Manager marketing & communicatie

Janwillem Swart