Janwillem Swart

Manager Marketing & Communicatie

Janwillem Swart

8-5-2015

Ik ervaar de verzekeringsbranche echter als zeer dynamisch, innovatief en zeker niet saai! Of komt dit nu omdat ik bij Nh1816 Verzekeringen werk?

Het is een geweldige ervaring om met een (online) marketing bril naar een voor mij nog relatief nieuwe branche te kijken. Relatief omdat ik in 2013 ben begonnen bij Nh1816. Verzekeringen zijn ‘low interest’ hoor ik vaak, waarbij men doelt op de interesse van de consument voor zijn of haar verzekeringen. Ik ervaar de verzekeringsbranche echter als zeer dynamisch, innovatief en zeker niet saai! Of komt dit nu omdat ik bij Nh1816 Verzekeringen werk?

Dat laatste zal er zeker aan bijdragen. Een organisatie met de blik naar voren en de drive om steeds beter te worden. Mijn werkweek is dan ook zeer afwisselend. Afgelopen week hebben we bijvoorbeeld de KNRM polis geïntroduceerd, met vrijdag een kick-off in IJmuiden en op zaterdag was ik tijdens Reddingbootdag aanwezig op KNRM stations in Westkapelle en Stellendam.
 

"Verzekeringen ‘low-interest’? Maar zeker niet saai!"


Het is nu sowieso ‘hoogseizoen’ met evenementen. In mei en juni vinden door het hele land grote en kleinschalige evenementen plaats. Veel daarvan zijn georganiseerd om geld op te halen voor het goede doel. Samen met de lokale adviseurs is Nh1816 hierbij betrokken. Dit vergt veel voorbereiding door onze afdeling en vaak zijn collega’s ook zelf op deze evenement aanwezig. Leuke projecten omdat we echt lokaal het verschil kunnen maken.

Offline en online lopen in onze marketing & communicatie activiteiten door elkaar. Van een lifestyle magazine voor verzekerden tot zoekmachine optimalisatie. Zo heb ik afgelopen week met een kopgroep van intermediairs een brainstorm sessie gehouden over de ontwikkelingen op online gebied. Interessante gesprekken omdat iedere ondernemer het vaak net weer even anders ziet. Hiermee houden we in de uitwerking en ondersteuning zoveel mogelijk rekening. Een leuke uitdaging. Maar we gaan verder dan dat. Om het intermediair online sterker te maken bieden we vanuit het marketing team veel ondersteuning. Van online scans tot social media trainingen die ik door het hele land geef. Maar ook online nieuwsbrieven en e-mailmarketing ondersteuning op maat.

Mijn direct leidinggevende is Cas Verhage, commercieel directeur, waarmee ik veel samenwerk. Als manager Marketing & Communicatie geef ik leiding aan een team van vier collega’s. Het bewaken van de prioriteiten en voortgang vind ik erg belangrijk. Iedere week neem ik daarom met het team de werkzaamheden door. De prioriteiten voor de korte en lange termijn worden dan besproken.

Sportief zet ik me het liefst in op de fiets, de mountainbike. Meestal op zondag een rondje in de duinen van Schoorl en Bergen maar binnenkort ook een weekendje met vrienden in Winterberg. Daarnaast zijn catamaran zeilen en koken hobby’s van me. Het leukste vind ik om steeds weer iets nieuws te bereiden. Mijn twee zoontjes van 4 en 6 vinden gelukkig ook steeds meer lekker en eten goed mee. Met ons gezin wonen we in Dirkshorn waar mijn vrouw samen met haar vader een bungalowpark heeft.

Genoeg om over te schrijven en te veel om allemaal in een ‘werkweek van’ te vatten. Gelukkig maar, want dat geeft mij genoeg redenen om later nog eens over mijn werkweek te schrijven. En wellicht heb ik dan al meer informatie over 200 jaar Nh1816. Een mijlpaal waarvoor we op de achtergrond al voorbereidingen aan het treffen zijn.

Andere verhalen van medewerkers

Auditor en Junior accountmanager

Maik den Iseger

Receptioniste en medewerker Secretariaat

Jeanette Beemsterboer

Medewerker afdeling financien

Annet Landman