Milan Stengs

Front Office

Milan Stengs

16-6-2014

Sinds 2008 ben ik werkzaam als acceptant op de frontoffice. Dagelijks heb ik contact met de verschillende medewerkers van bij Nh1816 door het hele land aangesloten verzekeringskantoren.

Dit contact is voornamelijk telefonisch, maar soms ook live op kantoor. Zo ook vandaag, wanneer ik met mijn collega Marcel Hietbrink samen enkele kantoren bezoek waar het gesprek gaat over zaken als de samenwerking. het portaal, schadezaken en acceptatiekwesties. Een samenvatting van een bijzondere werkweek.

In deze week hebben we onze binnendienst kennismakingsdag. Op deze dag kunnen tussenpersonen een kijkje nemen in onze 'keuken'. Een deel van hen is al bijna kind aan huis, anderen, de nieuwe tussenpersonen informeren wij over onze werkwijze en laten we kennismaken met onze toegankelijkheid en gastvrijheid. Deze dagen zijn natuurlijk niet standaard, maar een leuke afwisseling op de dagelijkse werkzaamheden en contacten.
 

"Carpoolend uit Heemskerk naar Oudkarspel"


Nh1816 handelt in simple risk verzekeringen, echter zijn de risico’s die ik aangeboden krijg niet altijd simple risk. Een goede relatie met het intermediair is hierbij belangrijk. Gesprekken verlopen dan soepel en prettig. Regelmatig contact met de accountmanagers over de kantoren en hun portefeuilleopbouw geven inzicht in de keuzes van deze kantoren. Hierbij is het mogelijk dat een afwijkend risico wel of niet geaccepteerd kan worden.

Ieder jaar maken we het allemaal één keer mee: je verjaardag! Toevallig deze week en ik word even in het zonnetje gezet door Nh1816. Dit gebeurt met een leuke bos bloemen, een leuke attentie en uiteraard wordt het gevierd met een heerlijke traktatie.

Elke dag na het ontbijten met mijn gezin ga ik op weg naar Oudkarspel. Dit is meestal “carpoolend” met Marcel Hietbrink die ook uit Heemskerk komt, waar ik geboren en getogen ben en nu nog steeds woon. Maar ook vaak in een sportieve outfit op de racefiets of in motorpak op mijn racemotor. Dit zijn twee van mijn hobby’s die ik dan mooi kan combineren met het reizen naar mijn werk. Aangekomen op kantoor begin ik met de dagelijkse werkzaamheden. Naast het contact dat ik heb met de tussenpersoon controleer ik dagelijks de door de consument opgegeven schadevrije jaren in RoyData. Het systeem waaraan verzekeraars de door verzekerde opgebouwde schadevrije jaren leveren. In de praktijk blijkt namelijk wel eens dat het aantal afwijkt van wat er is aangegeven door de consument. Verder zijn er ook wel eens verzekerden die ons rechtstreeks weten te bereiken met vragen over hun polis op het financiële vlak, verhuizingen en intermediairswijzigingen.

Zo, ik heb er weer een mooie en afwisselende week opzitten bij Nh1816 Verzekeringen.

Andere verhalen van medewerkers

Schadebehandelaar

Mike Sheehan

E-business developer

Guido Vleugel

Letselschade

Karin Verhoeven