Het Raadhuis Verzekeringen & Hypotheken

Persoonlijk contact vinden wij van onschatbare waarde.

René Knoop aan het woord

                                                                                                             René Knoops

Hier zeggen we ‘Liempt’ in plaats van Liempde. Ik ben er geboren en getogen en als ik aan ‘Liempt’ denk, zie ik lange rijen populieren in een prachtig weidelandschap. Deze wilgensoort kenmerkt onze streek, De Meijerij. We zijn omringd door natuurgebieden, waardoor het riviertje de Dommel stroomt, maar we hebben ook de economische levensader snelweg A2 om de hoek liggen. Je bent vanuit Liempde zo in Den Bosch en Eindhoven. Zoals in veel kleinere plaatsen in Nederland, zijn mensen hier betrokken, maar ook nuchter. Doe maar gewoon… Er zijn hier voornamelijk vrijstaande huizen en twee-onder-een-kapwoningen te vinden en ook zelfbouw komt veel voor. Het is normaal dat je elkaar helpt bij verbouwingen en verhuizingen.

De enorme betrokkenheid zie je al terug in de lokale supermarkt, waar klanten muntjes in buizen voor de lokale sportverenigingen verzamelen, Dat levert de clubs jaarlijks maar liefst twaalfduizend euro op. Ons kantoor is hoofdsponsor van voetbalvereniging DVG uit Liempde, een club waar ik jeugdtrainer- en leider ben geweest. We steunen ook elk jaar Liempt in het Licht, de kerstversiering die door de hele dorpskern wordt opgehangen. Leden van de sportverengingen brengen de negen kilometer aan lichtjes aan en halen ze in januari weer weg. Juist om de lokale leefbaarheid te versterken, zijn we vorig jaar met  Nh1816  Stichting Promotie Projecten in Leefbaar Liemde (SPILL) gaan ondersteunen. Dit is een semi-professionele vrijwilligersorganisatie  in Liempde. Sinds de oprichting in 2011 is de stichting flink gegroeid en loopt er een groot aantal projecten. Hiermee wil SPILL de leefbaarheid en de lokale economie in het dorp versterken. En dat past precies bij de filosofie van ons kantoor en van Nh1816. Tevens ondersteunen we gezamenlijk de EHBO en de Zonnebloem.

Ons kantoor, gevestigd in het voormalig gemeentehuis, staat in het hart van Liempde. Klanten lopen makkelijk even binnen, ze weten dat ze bij ons altijd op een verse kop koffie kunnen rekenen. Of we gaan naar ze toe. Persoonlijk contact vinden we van onschatbare waarde. Het past bij onze klanten, die voornamelijk in Liempde en omgeving wonen, maar het werkt ook gewoon goed. Een klant ging met de mortorfiets onderuit in Oostenrijk en eenmaal terug in Nederland, hebben wij deze klant meteen bezocht. Binnen twee dagen was de schade uitgekeerd. Een tip die ik klanten meegeef: gebruik een verzekering voor essentiële zaken. Er dreigt een claimcultuur te ontstaan, waarbij zelfs de allerkleinste schades worden gemeld. Daar is uiteindelijk niemand mee geholpen, want het drijft de premies verder op.

We focussen op kwaliteit en hoogwaardig advies met een menselijke maat. Groei komt op de tweede plaats. Die koers houden we ook in de toekomst aan voor onze zakelijke en particuliere klanten. Voor snel succes ben je hier trouwens aan het verkeerde adres. De Liempdenaren beoordelen of we het goed doen, hun mening is onze graadmeter. Dat neemt niet weg, dat we social media en online hulpmiddelen als de Verzekeringapp van Nh1816 strategisch blijven inzetten. Als klanten er prijs op stellen, gaan we de komende jaren WhatsApp intensiever benutten.