Visser Duijn Financiële Diensten

Persoonlijke aandacht blijft ons credo.

Cees Duijn aan het woord

                                                                                                                                                                                                                                                                         Cees Duijn 

Het gaat razendsnel, je kunt via de wanden spelen en het lijkt op tennis. Padel! Het is een combinatie tussen tennis en squash en ik ben er inmiddels verslaafd aan. In Spanje is padel groot, zelfs groter dan tennis, maar in Nederland moet de sport nog aan naamsbekendheid winnen. Het aantal padelbanen in ons land groeit in elk geval gestaag. De opkomst van padel brengt ook een hernieuwd clubgevoel met zich mee. Tennisverenigingen zien het ledental afnemen, maar padel kan voor nieuw elan zorgen. 


Sport zorgt voor saamhorigheid in een regio, dat is voor ons kantoor een belangrijke reden om clubs in Hoogkarspel te sponsoren. We steunen tennisvereniging HTC Santana, voetbalclubs S.C. Spirit ’30, Hollandia en Woudia en gymnastiekvereniging DESS, waar mijn drie kinderen sporten. Zelf heb ik op niveau gevoetbald bij HVV Hollandia, waarmee ik in 2008 kampioen van de hoofdklasse ben geworden. Nu voetbal ik in het eerste van Spirit ’30. Het mooie is, dat je direct iets terug kunt doen voor de club. We hebben een veiling georganiseerd voor de aanleg van een dakterras bij het veld, dat leverde 80.000 euro op. De kinderboerderij SKIK in Hoogkarspel is een andere favoriet van ons. Mijn kinderen zijn er dol op en het is een mooi lokaal initiatief, dus dat steunen we graag.


Hoogkarspel ligt in West-Friesland, daar wonen per definitie nuchtere mensen. We zijn zeer actief. Er wordt veel gesport, de ondernemersvereniging bloeit, nieuwe horeca heeft haar deuren geopend en er verrijst een nieuwe wijk als Reigersborg-Zuid, een buurt met zo’n 250 woningen. Op ons kantoor, tevens RegioBank, zien we dan ook jonge mensen verschijnen. Een tijd lang is er gezegd: jongeren willen alles online regelen. Nee dus. Ze vinden het een verademing, dat ze voor het totale pakket aan financiële diensten en verzekeringen bij ons terecht kunnen. Persoonlijke aandacht blijft ons credo. Het is mooi als je klanten compleet, tot in de kleinste details, kunt ontzorgen. Dat is ons bestaansrecht als onafhankelijk adviseur. In de toekomst zullen we die rol waarschijnlijk nog breder vervullen. Denk bijvoorbeeld aan advies over duurzame aanpassingen aan de woning.


De competitie met online ‘diensten’ ga ik graag aan. Een klant wilde wedden voor een taart dat hij online hetzelfde kreeg als bij ons, maar dan goedkoper. We hebben alles doorgenomen, bleek dat hij heel veel was vergeten aan te vinken. Ja, met zo’n uitgekleed pakket ben je inderdaad goedkoper uit, haha. We hadden die dag dus taart op kantoor. Belangrijker, de klant bleef bij ons. Mijn tip is dan ook: laat een onafhankelijk adviseur je verzekeringen beoordelen. De dingen die wij eruit halen… Een klant had zonder het te weten drie opstalverzekeringen. Een ander had ongemerkt zijn verzekeringen bij acht verschillende maatschappijen ondergebracht. Dat betekende acht aanspreekpunten en door de bomen het bos niet meer zien. Bij ons heb je één aanspreekpunt voor alles en je beschikt vaak ook nog over een betere dekking.