Ekelenkamp Verzekeringen

"Onze klanten stellen persoonlijk advies en bestendigheid op prijs"

Ekelenkamp Verzekeringen


"We willen onze klanten persoonlijk leren kennen en hebben daar heel veel voor over." - Martijn Boerrigter, Algemeen Directeur en DGA

Ekelenkamp is een middelgroot full service kantoor. Of het nu om zakelijke verzekeringen gaat, om risicobeheer, om bankzaken, om particuliere verzekeringen, pensioenen of hypotheken: we willen klanten zoveel mogelijk ontzorgen en op een proactieve manier bedienen. We willen onze klanten persoonlijk leren kennen en hebben daar heel veel voor over. We zijn een lange termijn-kantoor en streven naar een langdurige klantrelatie. Je gaat niet een jaar lang met ons in zee, om daarna voor een prijsverschil van een paar euro weer naar een ander te gaan.

We hebben relatief veel totaalklanten en een heel laag royementspercentage. Onze klanten stellen persoonlijk advies en bestendigheid op prijs. Bestendigheid krijg je door steeds hetzelfde te doen maar intussen wel te blijven innoveren. De klantbeleving stellen we hierbij voorop, zodat klanten het goede gevoel blijven vasthouden. Ook dat is een van de vruchten van een lange termijnrelatie. Doordat we veel klantcontact hebben en open communiceren, horen we al snel terug welke dingen anders of beter kunnen. Continu blijven verbeteren zit in onze genen.

Discussie over onze verdiensten hebben we zelden of eigenlijk nooit. In onze dienstverlening hanteren we het hybride beloningsmodel: voor schadeverzekeringen provisie en voor financieel advies directe beloning. Rode draad in onze missie is dat het voordeel altijd bij de klant hoort en niet afhankelijk is van de soort beloning. Dat heeft ons heel goed door de crisis geloodst. Het betekent ook dat we met een redelijke beloning genoegen kunnen nemen.

Ekelenkamp is zeer betrokken bij de lokale samenleving. We vinden dit zo belangrijk dat wij als kantoor nagenoeg alle sportclubs binnen de gemeente sponsoren, we maken daar geen onderscheid in. Ook cultuur dragen we een warm hart toe, in de vorm van sponsoring van het lokale theater. We herkennen ons in het beeld van de ‘local hero’, maar we hebben de ambitie om ons bedieningsmodel ook regionaal verder uit te bouwen. Je weet natuurlijk niet wat er op je pad komt, maar voorlopig doen we dit met eigen middelen en op eigen kracht. Intussen slagen we er ook in de volgende generatie klanten te interesseren met het nieuwe JIJ-concept dat we hebben ontwikkeld. Daar kan ik enorm van genieten