teamleider personenschade bij Nh1816 Verzekeringen in de buitenkeuken

Personenschade: dit is de Nh1816-aanpak

6 mei 2024

De Beste Particuliere Schadeverzekeraar, het is nogal een titel. Wij hebben ‘m wederom gekregen, dankzij de waardering van de adviseurs. De beste zijn én blijven voor onze verzekerden en local hero’s, is onze overkoepelende ambitie bij Nh1816. Ook bij de afdeling personenschade. Als teamleider geeft Marit Geesthuijsen een kijkje in onze keuken waarin wij continu streven naar Michelinsterrenniveau dankzij natuurlijke ingrediënten. Want een natuurlijke en persoonlijke aanpak is bepalend voor ons succes, maar bovenal voor het herstel en dus het geluk van onze klanten. Want zij staan centraal. De Beste Particuliere Schadeverzekeraar, het is nogal een titel.

Klanten zijn voor ons overigens niet alleen verzekerden. Ook mensen die vanuit een situatie na een ongeval ons dankzij wet- en regelgevingbenaderen, zien wij als ‘klanten’. Wij hebben het daarom liever over betrokkenen. De persoonlijke benadering is voor ons het uitgangspunt vanaf de start van de melding tot aan de eindregeling. Letsel heeft behoorlijke impact op het dagelijks leven. Daarom willen wij snel contact opnemen en betrokkenen niet laten wachten totdat zij iets horen van de verzekeraar.

Financiële zorg wegnemen

Tijdens het eerste telefonische contact draait het om de vraag: ‘Hoe gaat het met u?’. Vervolgens onderzoeken wij welke veranderingen er zijn na het ongeval en wat nodig is om zo snel mogelijk financieel weer terug te komen op het niveau van voor het ongeval. Dit is een noodzakelijk aspect van het gesprek. Uiteindelijk moeten wij die zorg voor een betrokkene ook benoemen en proberen weg te nemen. En als er toch onduidelijkheden zijn, dan zijn onze behandelaren persoonlijk bereikbaar via mail of telefoon.

Knuffel

Zijn bij een schade jonge kinderen betrokken? Dan ontvangen zij een knuffel. Zonder logo en reclame. Het gaat niet om Nh1816. Wij vinden het belangrijk dat kinderen troost vinden en misschien zelfs dankzij de knuffel een glimlach op hun gezicht krijgen.

Ladekastje

Persoonlijke en natuurlijke dienstverlening dus. Het empathische is essentieel. Geld overmaken is relatief makkelijk en kan altijd, maar de betrokkene is daar niet altijd mee geholpen. In de personenschadekeuken van Nh1816 staat daarom een zogenoemd ‘ladekastje’, gevuld met verschillende ‘ingrediënten’ die als opties ingezet kunnen worden. Iets simpels als een kaartje sturen of middelen ter ondersteuning van de huishouding, maar ook grotere zaken als inzet van gespecialiseerde medici of hulpmiddelen om de klachten aan te pakken. Vooraf speelt het geen rol of dit gegarandeerd tot succes leidt in relatie tot bijbehorende kosten. Herstel heeft prioriteit. Eerst allerlei medische rapporten opvragen, daar doen wij niet aan.

Onze aanpak zetten wij graag verder kracht bij. Daarom zoeken wij continu medewerkers die het leuk vinden om bij een vervelende gebeurtenis niet als logge verzekeraar, maar vooral in oplossingen en buiten de kaders, te denken.

Samen groeien

Daarvoor werken wij o.a. met een kweekvijver voor medewerkers die vanuit de afdeling Schade door kunnen groeien naar onze afdeling. Zij hebben de Nh1816-mentaliteit. Binnen de afdeling gaat een aantal collega’s zelf op bezoek bij betrokkenen. Zo geven zij gezicht aan Nh1816, zij luisteren naar de betrokkenen en bieden handvatten. Als laatste stap hebben wij een eigen medische dienst ingericht met daarbij een medisch consultant en medisch adviseurs. De eerste beoordeling wikkelen wij in huis af, waardoor er geen vertraging in het proces ontstaat.

Ontwikkeling organisatie Nh1816

Om onze medewerkers en betrokkenen optimaal te ondersteunen, werken wij ook met externe partijen zonder daar afhankelijk van te worden. Wij stellen ons regelmatig de vraag hoe wij de organisatie kunnen verbeteren zonder daarbij afscheid te nemen van gewaardeer-de leveranciers. Wij blijven in gesprek om ‘ons ladekastje’ continu aan te vullen met vernieuwende ideeën, met als doel: het bevorderen van het herstel van de betrokkenen. Zowel fysiek als financieel. Vanuit de voor ons zo belangrijke basis: die persoonlijke benadering. Want dat werkt het beste. En dat waarderen ook de adviseurs. 
 
Bron: Schademagazine
Naar boven