Het was veel in het nieuws, op zaterdag 31 mei trok een zware hagelbui over Noord-Limburg. Hagelstenen waren op verschillende plekken zo groot als golfballen en in slechts enkele minuten raakten veel voertuigen flink beschadigt.
Om verzekerden snel duidelijkheid te bieden, werd het Hagelcalamiteitenplan uitgerold inclusief de Nh1816-hagelscanner. Onze hagelscanner werd na de noodzakelijke voorbereiding ingezet op een centrale locatie in het getroffen gebied: Belfeld.
Aantallen lopen nog op, maar ondertussen zijn ruim 150 voertuigen aangemeld voor een scan. Het gaat voornamelijk om blikschade: deuken in motorkap, dak of kofferklep.
Enkele minuten
Zo snel er schade is, zo snel is ook de hagelscanner. Deze scant een volledig voertuig binnen enkele minuten. Het resultaat is een duidelijk rapport waar de hersteller direct mee aan de slag kan. Zo hoeft het voertuig maar één keer bekeken te worden. De verzekerde kiest daarna zelf of en hoe het voertuig wordt hersteld.
"Dankzij onze aanpak is er voor verzekerden duidelijkheid met een snelle en objectieve schadevaststelling en direct een termijn van reparatie. Dit omdat we ook capaciteit voor reparatie hebben vastgelegd, wat in geval van een hagelcalamiteit direct schaars is", aldus Rob Vissers, sr. manager Operations bij Nh1816.
Minder druk
Met de aanpak van ons calamiteitenplan en inzet van de hagelscanner verlichten we de druk op zowel interne als externe teams. Met de hagelscanner brengen we schades sneller in kaart, kunnen wij efficiënter werken en heeft de klant snel duidelijkheid.
Herstellen
Bij herstel wordt - waar mogelijk - gekozen voor reparatie in plaats van vervanging. Via moderne uitdeuktechnieken wordt schade vaak hersteld zonder spuitwerk. Deze werkwijze is sneller, voordeliger én beter voor het milieu. Zo zorgen we samen voor duurzaam schadeherstel.
Kortom. We streven met elkaar naar een snelle, duidelijke en klantgerichte afhandeling van hagelschades zodat onze verzekerden snel weten waar ze aan toe zijn en met vertrouwen weer verder de weg op kunnen.