profielfoto Cas Verhage, commercieel directeur Nh1816 Verzekeringen

Structurele premieverlaging maakt Nh1816 uniek in de markt

1 december 2021

Waar andere verzekeraars kiezen voor extra korting op de instappremie voor alleen nieuwe klanten, kiest Nh1816 Verzekeringen voor een structurele verlaging van de premie voor zowel nieuwe als bestaande klanten. “Hiermee zijn we uniek in de markt”, aldus Cas Verhage, commercieel directeur.

Goede resultaten

Al jaren heeft Nh1816 de laagste kosten per euro premie in de markt. Door de lage kosten in combinatie met de goede resultaten van Nh1816 was er de afgelopen jaren geen aanleiding om de premie te verhogen. “Bovendien is onze schadelast in coronatijd afgenomen”, stelt Verhage. “Mensen zijn steeds meer thuis gaan werken; het risico op inbraak of een uitslaande brand is hierdoor kleiner. Voor een groot aantal verzekeringen zien wij ruimte om de premie structureel te verlagen.

Zo verlagen we de premie van onze inboedel- en kostbaarhedenverzekering met 10%. En voor alle casco en beperkt cascodekkingen op de motorrijtuigenverzekeringen geldt een premieverlaging van 15%. Gemiddeld daalt de premie in een combipakket met 5% per ingang van het nieuwe verzekeringsjaar, afhankelijk van de combinatie en het aantal polissen. Rechtsbijstand is de enige productsoort die wel wordt geïndexeerd en daarmee duurder zal worden.”

Bestaande en nieuwe klanten

“Zowel bestaande als nieuwe klanten profiteren van de premieverlagingen. Hiermee zijn we uniek in de markt. Het is een bewuste keuze, want wij hechten veel waarde aan solidariteit. Samen zijn we betrokken bij elkaar en onze samenleving.” Nh1816 is een coöperatieve verzekeraar zonder externe aandeelhouders. Ze hebben geen belang bij winstmaximalisatie. Vanuit de coöperatie Nh1816 geeft de verzekeraar daarom een deel van onze winst terug aan de maatschappij, in de vorm van steun aan lokale goede doelen. “Onze verzekerden zijn gratis en automatisch lid van de coöperatie, waardoor zij gebruik mogen maken van diverse ledenvoordelen. Bijvoorbeeld korting voor een dagje uit naar het Spoorwegmuseum in Utrecht.”

Samen sterk met adviseurs

“Samen met adviseurs zetten we ons volop in voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, waar dat kan en mag in deze coronatijd”, vervolgt Verhage. De hechte samenwerking met adviseurs is en blijft voor Nh1816 belangrijk. “Wij werken volledig samen met adviseurs. De consument komt er steeds vaker achter dat een schadeproduct via de lokale financieel adviseur vaak voordeliger is dan via het rechtstreekse kanaal. Een adviseur biedt bovendien meerwaarde dankzij persoonlijke aandacht en een advies op maat.”

“Midden in het consolidatiegeweld blijven wij naast de adviseurs staan en zien wij ook veel toegevoegde waarde in de kleinere advieskantoren. Sterker nog: de groep adviseurs met wie wij samenwerken wordt steeds groter! In de afgelopen periode hebben we tientallen nieuwe kantoren welkom geheten bij Nh1816. Met de premieverlagingen maken wij opnieuw het verschil, voor zowel adviseurs als verzekerden.”

Positieve verwachtingen voor 2022

“We kijken positief uit naar het komende jaar, ondanks de onzekere tijd waar we nu in leven. We groeien gestaag door en gaan inmiddels naar 450 miljoen premieomzet. Digitalisering blijft hoog op onze agenda staan. We hebben onlangs onze website Nh1816.nl, de VerzekeringApp en Mijn-Polissen omgeving vernieuwd. Bovendien werken we hard aan ons nieuwe Portaal, waarin we de adviseurs nog efficiënter kunnen helpen met hun administratie en dienstverlening. Adviseurs zijn al te spreken over onze digitale bediening; dit willen we graag vasthouden en verbeteren.”

Het uitgangspunt voor Nh1816 is helder: het beste product en beste dienstverlening tegen de beste prijs in de markt. Samen met de financieel adviseur om de hoek.

Naar boven