Overzicht van

Veelgestelde vragen

Hier geven we antwoord op veelgestelde vragen. Vindt u het antwoord op uw vraag hier niet of wilt u advies over uw verzekeringen? Neem dan altijd contact op met uw verzekeringsadviseur. U vindt zijn gegevens op uw polisblad die u per e-mail heeft ontvangen of in de VerzekeringApp.

In het onderdeel Uw adviseur op deze website zoekt u op basis van uw postcode of op regio een verzekeringsadviseur bij u in de buurt. Vervolgens neemt u met hem contact op.

Als Nh1816 Verzekeringen winst maakt, dan wordt een deel van die winst gereserveerd voor de aparte  Stichting Goede Doelen Nh1816. Met dit geld steunt deze stichting allerlei initiatieven van maatschappelijke organisaties op sociaal, maatschappelijk en/of cultureel gebied. De stichting heeft een zelfstandig bestuur dat de ontvangen verzoeken beoordeelt. De stichting steunt landelijke en regionale goede doelen o.a. de gehandicaptensport in Nederland, de KNRM, KNGF Blindegeleidehonden, Koninklijk Theater Carre en Artis. Kijk voor meer informatie op www.goededoelennh1816.nl

Wij werken elke dag aan een optimale dienstverlening voor onze klanten. Desondanks kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over uw verzekering of over onze dienstverlening. Neem in zo'n geval contact op met uw verzekeringsadviseur en bespreek uw klacht met hem.


Lost dat de situatie niet op, dan kunt u de klacht aan ons kenbaar maken door het klachtenformulier in te vullen. Onze klachtencoördinator ontvangt uw klacht en zorgt dat die binnen onze organisatie door de juiste persoon in behandeling wordt genomen. Hij zorgt ook voor de bevesting van ontvangst van uw klacht en coordineert de voortgang van de afhandeling van uw klacht.

Is er sprake van een noodsituatie?. Bel dan 7 dagen per week 24 uur per dag de Nh1816 Hulpdienst op 088-1121816 of 0031881121816.


Neem in andere gevallen contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij helpt u bij de schademelding en is uw vraagbaak en belangenbehartiger bij de verdere schadebehandeling.

Bent u gewond geraakt door een ongeval met een verzekerde van Nh1816 Verzekeringen?
Uw schade wordt dan behandeld door een letstelschadebehandelaar van Nh1816.
Wat u van ons mag verwachten hebben we zo duidelijk mogelijk omschreven in de brochure ‘Samen letselschade regelen’.
 

Download hier de brochure 'Informatie voor slachtoffers van een ongeval'

Neem contact op met uw verzekeringsadviseur en hij zorgt ervoor dat u snel weer een nieuwe polispas krijgt.

Bij ruitreparatie of ruitvervanging bij auto's kunt u contact opnemen met een van de volgende autoruitherstelbedrijven. Nh1816 Verzekeringen werkt samen met lokale- en landelijke ruitschadeherstellers:

Lokale herstellers

Deze vindt u via onze zoekfunctie.
 

Landelijke herstellers

Glasgarage, bel 0800 - 1246 of ga naar www.glasgarage.nl

Autotaalglas, bel 0800 - 0828 of ga naar www.autotaalglas.nl

Autoglaz Nederland BV, bel 0800 - 2354529 of ga naar www.autoglaz.nl

Carglass, bel 088 - 0406123 of ga naar www.carglass.nl

 

 

Het IBAN rekeningnummer van Nh1816 Verzekeringen is NL54ABNA0589215418 en het BIC nummer is ABNANL2A

Het telefoonnummer van de NH1816 Hulpdienst is 088-1121816. U kunt dit nummer in noodsituaties 7 dagen per week en 24 uur per dag bellen.


Ook tijdens vakantie of verblijf in het buitenland. Bel in dat geval 0031881121816

U bent vrij in de keuze van uw verzekeringsadviseur. Wilt u van adviseur veranderen, zoek dan op deze website een nieuwe adviseur bij u in de buurt en neem contact met hem op. Uw nieuwe adviseur regelt de verdere administratieve gang van zaken zodat u daar geen omkijken naar hebt.

U vindt de gegevens van de verzekeringsadviseur die u heeft gekozen in de e-mail met het polisblad, die u van ons of van hem hebt gekregen. Daar staan zijn telefoonnnummer en zijn webadres op.

 

Heeft u vragen of opmerkingen over uw verzekeringen of wilt u daar advies over? Neem dan contact met hem op. Ook als u een schade wilt melden, is uw verzekeringsadviseur uw eerste aanspreekpunt.

Uw verzekeringsadviseur is uw vraagbaak en steun en toeverlaat bij al uw verzekeringszaken. Bijvoorbeeld als u vragen heeft over de dekking van een bestaande verzekering of als u advies wilt over het afsluiten van een nieuwe verzekering.

 

Ook bij schade is uw verzekeringsadviseur uw steun en toeverlaat. Als u schade hebt, dan meldt u die bij uw verzekeringsadviseur. Hij helpt u bij het melden van de schade, houdt namens u contact met Nh1816 Verzekeringen, houdt vinger aan de pols over de verder schadeafhandeling en informeert u over het hele proces en de voortgang daarvan.

Veelgestelde vragen

Financiële informatie

De afdeling financiën van Nh1816 Verzekeringen houdt zich onder meer dagelijks bezig met het verzenden en ontvangen van betalingen. Enkele vragen worden vaak aan de medewerkers van de afdeling gesteld. U vindt veel gestelde vragen hieronder. Mogelijk heeft u eenzelfde vraag en kunt u het antwoord hieronder lezen.

Een iDEAL-betaalverzoek van Nh1816 is een e-mail met uw nota en een iDEAL-betaalknop. Door middel van de betaalknop kunt u het iDEAL-betaalverzoek snel en eenvoudig betalen via uw eigen bank met de PC, tablet of mobiel. Dit is veiliger en makkelijker dan een handmatige betaling via internetbankieren of overschrijvingskaart.
 
Wij willen natuurlijk dat u met vertrouwen een betaling doet, daarom enkele tips:
  • Het logo van Nh1816 is samengevoegd met een afbeelding en is duidelijk zichtbaar in de header van de e-mail;
  • Het betaalverzoek van Nh1816 bevat informatie die alleen bekend is bij Nh1816 en bij u als klant. Bijvoorbeeld uw Nh1816-relatienummer;
  • Uw factuurspecificatie (PDF) bijgevoegd aan de e-mail;
  • Vanuit het betaalverzoek komt u op een beveiligde webpagina van viamijnbank.net. Hier herkent u de layout van de e-mailheader van Nh1816. Op deze via mijnbank betaalpagina kiest u uw bank en daarna komt u direct op de pagina van uw bank, waar u veilig kunt betalen via iDEAL;
  • Check ook het webadres van uw bank;
  • Het webadres is altijd https://viamijnbank.net (controleer de ‘s’ in ‘https’).

Heeft u nog vragen over deze communicatie, uw betaling of uw verzekering?

Neem dan gerust contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij helpt u graag!

 

Ga naar Mijn Polissen

 

Vul een SEPA machtigingsformulier in en stuur deze naar uw verzekeringsadviseur. Dit formulier kunt u hier direct downloaden.
 

Download SEPA formulier (pdf)

U kunt uw verzekeringen opzeggen via uw adviseur.

We sturen onze nota’s voornamelijk digitaal. Het is mogelijk dat de nota in uw ‘ongewenste post’ terecht is gekomen. Controleer deze map in uw e-mail. Neem contact op met uw verzekeringsadviseur als dit niet het geval is. Uw adviseur controleert dan de juistheid van uw e-mailadres in ons systeem.

Het rekeningnummer van Nh1816 Verzekeringen is NL54 ABNA 0589 2154 18. Vermeld altijd uw relatie-, polis- of klantnummer bij de omschrijving van uw betaling.

Verznr.’ betekent ‘verzamelnummer’. Dit nummer verwijst naar de betreffende incasso van die maand en is daardoor uniek.

Het kenmerk is uw relatienummer. Dit nummer vindt u bij iedere afschrijving.

Wij incasseren eenmalig. Als de incasso is mislukt, dan ontvangt u een bericht dat u de premie zelf mag overmaken.

Veelgestelde vragen

VerzekeringApp

Inloggen

Heeft u een Android toestel en wil de app niet opstarten? Ga dan als volgt te werk:

 

  • Ga naar: Apps > Instellingen > Applicaties > Applicatiebeheer > VerzekeringApp > Opslag
     
  • Druk op de knoppen: Gegevens wissen en Cache legen
     
  • Start de app opnieuw op

U kunt de VerzekeringApp downloaden in de AppStore of in Google Play

Of ga naar het onderdeel VerzekeringApp op deze site.

Controleer de volgende punten:
 

  • Controleer uw e-mail inbox met de inloggegevens. Deze ontvangt u bij aanvang van uw polissen.
     
  • Heeft u geen e-mail ontvangen? Dan kunt u via de app de inloggegevens verkrijgen. Ga hiervoor naar het inlogscherm van de app en selecteer ‘inloggegevens onbekend?’. Daar voert u uw e-mailadres in en ontvangt u hierop de inloggegevens.
     
  • Is het e-mailadres onbekend? Neem dan contact op met uw adviseur en geef het juiste e-mailadres door. U ontvangt binnen 1 werkdag nieuwe inloggegevens.
     
  • Let goed op dat u de juiste gegevens invult. Het (tijdelijke) wachtwoord kan symbolen of tekens bevatten die op elkaar lijken.

Maak in dit geval een afbeelding van het scherm waar u zich op dat moment bevindt. Stuur deze afbeelding met uw vraag naar marketing@nh1816.nl. Een afbeelding maken doet u als volgt.
 

  • iOS (iPhone/iPad):
    Druk de HOME knop en Standby knop tegelijkertijd in en laat direct weer los. De afbeelding komt onder uw foto's te staan.
     
  • Android:
    Druk de HOME knop en de Standby knop tegelijkerijd in en houdt deze 1 a 2 seconden vast. Laat beide knoppen daarna weer los. De afbeelding komt onder uw foto's te staan.

Gebruiken

Verwijder eerst de App en installeer opnieuw. Blijft het probleem bestaan en kunt u niet inloggen? Raadpleeg eerst uw adviseur. Loopt de VerzekeringApp vast? Stuur dan een e-mail met uw inlog- en relatiegegevens naar marketing@nh1816.nl.

Smartphones en tablets met Android kunnen bestanden alleen openen via een ander programma. Het toestel biedt zelf de keuze met welk programma het bestand geopend moet worden. 

 

Na het openen van het bestand kunt u het bestand opslaan. U opent voortaan het geselecteerde programma om de groene kaart offline te raadplegen.

Bent u zojuist klant geworden? Dan duurt het enkele werkdagen voordat de polisgegevens in de VerzekeringApp zichtbaar zijn.


Kunt u na 10 werkdagen uw polisgegevens nog steeds niet bekijken, neem dan contact op met de marketing afdeling via marketing@nh1816.nl.

De VerzekeringApp toont alleen de schadeherstelbedrijven die samenwerken met Nh1816 Verzekeringen. Bij schadeherstel door een van deze bedrijven betaalt u geen eigen risico.

Links boven heeft u toegang tot het volledige menu van de VerzekeringApp. Klikt u op het zgn hamburgermenu dan krijgt u een overzicht van alle mogelijkheden te zien.

Een overzicht van uw verzekeringspremies kunt u vinden op uw polisblad. Uw polisblad vindt u bij de optie ‘Mijn polissen’ onder 'Mijn dossier'.

Momenteel is schademelden voor uw bromfiets via de app niet mogelijk. Raadpleeg hiervoor uw adviseur.

De VerzekeringApp biedt de mogelijkheid om het WhatsApp nummer van uw adviseur aan uw contacten toe te voegen. Hiervoor heeft de VerzekeringApp toestemming nodig tot uw contacten. Indien u dit niet toestaat kunt u geen gebruik maken van deze functie.

Bij het melden van schade (voor het bijsluiten van foto’s) of bij het opslaan van documenten zoals de groene kaart heeft de VerzekeringApp toegang nodig. Er worden verder geen gegevens uitgelezen. 

 

Weigert u de toegang tot deze gegevens, dan kunt u  helaas geen gebruik maken van deze functies.

Veelgestelde vragen

Groene kaart

Als uw motorrijtuig bij Nh1816 is verzekerd, dan krijgt u voor elk bij Nh1816 verzekerd motorrijtuig een digitale groene kaart via de VerzekeringApp of Mijn Polissen. 
 

1. VerzekeringApp

In de Nh1816 VerzekeringApp vindt u de actuele groene kaart. De groene kaart in de App is ook offline beschikbaar. Daarvoor is het belangrijk dat u eenmaal de groene kaart in de VerzekeringApp bekijkt en/of download vanuit de app. U  kunt  de groene kaart dan ook oproepen als er geen internetverbinding is. 
 

Maak ook gebruik van de VerzekeringApp! Download die in de Appstore of in Google Play.

 

2. Mijn Polissen

Via de website van uw adviseur of via www.nh1816.nl/mijn-polissen heeft u toegang tot al uw verzekeringsinformatie bij Nh1816, waaronder de actuele groene kaart van de bij Nh1816 verzekerde motorrijtuigen.
 

In de volgende landen moet u beschikken over de papieren groene kaart: 
In Albanië, Azerbeidzjan, Bosnië-Herzegovina, Iran, Israël, Macedonië, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Tunesië en Turkije heeft een bestuurder sowieso altijd een originele papieren groene kaart nodig.
 

Een groene kaart mag digitaal verstuurd worden. Indien u de groene kaart wilt printen moet dat wel op groen papier of groen geprint worden.
 

Heeft u geen toegang tot internet, Mijn Polissen of de VerzekeringApp, neem dan contact op met uw adviseur voor een groene kaart op A4 papier. 

Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

NB Cyprus

Op Cyprus is de groene kaart alleen geldig in het Griekse deel van het eiland. Omdat het Turkse deel internationaal niet als land is erkend, moet voor dat deel van Cyprus aan de Turks Cypriotische grens een aparte verzekering worden afgesloten voor het Turks Cyprus.

In een aantal landen is het verplicht om de originele papieren groene kaart bij u te hebben. Gaat u op vakantie naar een van de hieronder genoemde landen of rijdt u er doorheen? Zorg dan dat u een papieren groene kaart bij u heeft. Print zelf uw digitale groene kaart (via de VerzekeringApp of Mijn Polissen) in kleur uit of neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij stuurt u een papieren groene kaart.

 

In deze landen is de originele papieren groene kaart verplicht:
  • ALBANIË (landcode AL)
  • AZERBEIDJAN (landcode AZ)
  • BOSNIË – HERZEGOVINA (landcode BIH)
  • ISRAËL (landcode IL)
  • MACEDONIË (landcode MK)
  • MAROKKO (landcode MA)
  • MOLDAVIË (landcode MD)
  • MONTENEGRO (landcode MNE)
  • OEKRAÏNE (landcode UA)
  • RUSLAND (landcode RUS)
  • SERVIË (landcode SRB)
  • TUNESIË (landcode TN)
  • TURKIJE (landcode TR)

NB Servië

In Servië is de groene kaart alleen geldig in die delen van het land die onder controle van de Servische regering staan. Kosovo heeft zich van Servië afgescheiden en Kosovo wordt door Servië niet erkend. Omdat Kosovo internationaal niet als land is erkend binnen het Groene Kaart verdrag, moet voor Kosovo aan de Kosovaarse grens een aparte verzekering worden afgesloten.

In Nederland is het sinds 1972 niet meer verplicht om de groene kaart in de auto te bewaren. 

In sommige landen is het in bepaalde situaties wel verplicht om de groene kaart in de auto te hebben. Neem de groene kaart dus altijd mee als u met de auto of motor naar het buitenland gaat. 

De groene kaart is het internationale verzekeringsbewijs. Met een groene kaart toont u aan dat uw auto verzekerd is. Daarnaast vindt u allerlei praktische informatie op de groene kaart, zoals de telefoonnummers van hulpverlening die u kunt bellen bij een ongeval, pech of diefstal.

Op de groene kaart staan de volgende gegevens:
 

  • uw polisnummer;
  • de geldigheidsperiode van de autoverzekering;
  • in welke landen het voertuig is verzekerd;
  • het kenteken dat is verzekerd;
  • uw groene kaart nummer.

Bijzonderheden groene kaart voor caravans

In Nederland heeft u geen aparte groene kaart nodig voor uw caravan. Als uw caravan is gekoppeld aan uw auto, dan is de caravan WA verzekerd op de verzekering van het trekkende voertuig.

Is uw caravan zwaarder is dan 750 kg (leeggewicht + laadvermogen)? Dan heeft deze ook een eigen (geel) kenteken. Gaat u met uw caravan naar Duitsland, Polen of Spanje op vakantie, dan heeft u voor dit kenteken ook een aparte groene kaart nodig. Dit geldt ook als u door deze landen heenrijdt. Bijvoorbeeld op weg naar Italië, Portugal, Zwitserland of Oostenrijk.
 

In Albanië, Azerbeidzjan, Bosnië-Herzegovina, Iran, Israël, Macedonië, Marokko, Moldavië, Montenegro Oekraïne, Rusland, Tunesië en Turkije heeft een bestuurder altijd een originele papieren groene kaart nodig. Dit geldt voor zowel het motorrijtuig als de caravan, vouwwagen of aanhanger.

In Duitsland, Polen en Spanje

In deze landen is een aparte groene kaart voor de caravan verplicht. Die verplichting geldt overigens uitsluitend voor caravans die een eigen kenteken hebben, ofwel zwaarder zijn dan 750 kilo. Caravans die lichter zijn hebben dus geen aparte groene kaart nodig. Een groene kaart voor de trekkende auto is in dat geval voldoende

 

Let op: deze verplichting geldt ook als je door deze landen heen rijdt, op weg naar andere landen. Staat de reis dus nog niet helemaal vast, vraag dan altijd voor de zekerheid een Groene kaart voor de caravan aan bij je verzekeringsadviseur.

Veelgestelde vragen

De coöperatie

De Nh1816 filosofie gaat verder dan verzekeringen afsluiten en schade vergoeden. We staan midden in de maatschappij en willen hier graag iets voor terug doen. Coöperatief verzekeren is risico’s afdekken met oog voor de wereld om ons heen. Het besef dat we verschil kunnen maken, als we met elkaar de schouders eronder zetten.

De rol van de coöperatie is de binding tussen verzekerde, adviseur en verzekeringsbedrijf te versterken. Zij behartigt de belangen van alle onderdelen, en kan een lans breken voor allerlei maatschappelijk relevante zaken. Zo kunnen adviseurs bijvoorbeeld op eigen initiatief, desgewenst met hun verzekerden, goede doelen projecten opzetten (maatschappelijk verantwoord ondernemen) en bij de coöperatie terecht voor support en kennis om deze dingen goed te regelen. 

Deze projecten zijn een goed voorbeeld van de duurzame relatie die zowel adviseurs als Nh1816 met hun verzekerden en samenleving nastreven.

U bent als verzekerde automatisch en gratis lid van de coöperatie bij het afsluiten van een Nh1816 verzekering. Wij betrekken u als verzekerde bij onze coöperatie door u ledenvoordelen aan te bieden.
 

  • U krijgt regelmatig een aanbieding om met korting naar een museum, dierentuin of theater te gaan dat door Stichting Goede Doelen Nh1816 wordt ondersteund; Kijk voor actuele acties bij ledenvoordelen;
  • Als uw adviseur samen met Nh1816 een lokaal goede doelen project ondersteunt, dan wordt u hiervoor uitgenodigd en/of krijgt u korting op deelname.

De ledenvoordelen worden aangeboden door uw adviseur, vermeld in Zest Magazine of getoond op de pagina met actuele ledenvoordelen op onze website.

Wenst u geen lid te zijn van onze coöperatie, dan bent u daar uiteraard vrij in.

Via de VerzekeringApp en Mijn-Polissen kunt u zich afmelden. Ook kunt u dat aangeven bij de aanvraag van uw verzekering of via het afmeldformulier.

Met deze afmelding zegt u alleen uw lidmaatschap bij de coöperatie op. Dit heeft geen invloed op uw verzekeringen bij ons, deze lopen gewoon door.

Samen met de adviseurs steunt Nh1816 lokale initiatieven, die worden georganiseerd om aandacht te vragen voor het goede doel of maatschappelijke relevante ontwikkelingen. Dit zijn maatschappelijke initiatieven die bijvoorbeeld verband houden met zorg, educatie of cultuurbewaking.

Bent u betrokken bij een lokaal/regionaal goed doel of goede doelen project en kan dit doel of project extra ondersteuning gebruiken? Dan kunt u contact opnemen met uw adviseur. Is uw adviseur net als u enthousiast en betrokken bij het project, dan kan hij het onder de aandacht brengen bij Nh1816.

Hierna wordt het project op verschillende voorwaarden getoetst en wordt u over een mogelijke toezegging of afwijzing geïnformeerd. 

Zodra uw adviseur samen met Nh1816 een lokaal/regionaal goede doelen project ondersteunt, dan wordt u door middel van een mailing geïnformeerd en uitgenodigd aanwezig te zijn. U kunt uw aanwezigheid in dit geval bij uw adviseur melden waarna u meer informatie ontvangt over de details van het project.

Bent u betrokken bij een lokaal goed doel of goede doelen project en kan dit doel of project extra ondersteuning gebruiken? Dan kunt u contact opnemen met uw adviseur. Is uw adviseur net als u enthousiast en betrokken bij uw doel of project, dan kan hij uw goede doel onder de aandacht brengen bij Nh1816.

Hierna wordt uw doel of project op verschillende aan voorwaarden getoetst en wordt u over een mogelijke toezegging of afwijzing geïnformeerd. 

Heeft u Zest Magazine niet ontvangen, neem dan contact op met uw adviseur of lees het digitaal via www.zest-magazine.nl

Met onze coöperatie streven wij naar een langdurige relatie met onze leden, verzekerden, adviseurs en medewerkers. Samen nemen wij zorgen weg bij onze verzekerden voor de bescherming van hun persoonlijke bezittingen.

De premie die wij daarvoor ontvangen investeren wij in relevante verzekeringsproducten en een uitstekende dienstverlening. Behalen wij winst, dan investeren wij een groot deel in maatschappelijk relevante projecten, onderdeel van de samenleving waar wij met z’n allen deel van uitmaken.

Staat uw vraag hier niet tussen? Stel dan uw vraag via ons contactformulier.