Veelgestelde vragen

Hier geven we antwoord op veelgestelde vragen. Vindt u het antwoord op uw vraag hier niet of wilt u advies over uw verzekeringen? Neem dan altijd contact op met uw verzekeringsadviseur. U vindt zijn gegevens op uw polisblad die u per e-mail heeft ontvangen of in de VerzekeringApp.

Reizen, corona en annuleren

Is er sprake van een noodsituatie?. Bel dan 7 dagen per week 24 uur per dag de Nh1816 Hulpdienst op 088-1121816 of 0031881121816.


Neem in andere gevallen contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij helpt u bij de schademelding en is uw vraagbaak en belangenbehartiger bij de verdere schadebehandeling.

Bij ruitreparatie of ruitvervanging bij auto's kunt u contact opnemen met een van de volgende autoruitherstelbedrijven. Nh1816 Verzekeringen werkt samen met lokale- en landelijke ruitschadeherstellers:

Lokale herstellers

Deze vindt u via onze zoekfunctie.
 

Landelijke herstellers

Glasgarage, bel 0800 - 1246 of ga naar www.glasgarage.nl

Autotaalglas, bel 0800 - 0828 of ga naar www.autotaalglas.nl

Autoglaz Nederland BV, bel 0800 - 2354529 of ga naar www.autoglaz.nl

Carglass, bel 088 - 0406123 of ga naar www.carglass.nl

 

 

U vindt de gegevens van de verzekeringsadviseur die u heeft gekozen in de e-mail met het polisblad, die u van ons of van hem hebt gekregen. Daar staan zijn telefoonnnummer en zijn webadres op.

 

Heeft u vragen of opmerkingen over uw verzekeringen of wilt u daar advies over? Neem dan contact met hem op. Ook als u een schade wilt melden, is uw verzekeringsadviseur uw eerste aanspreekpunt.

U bent vrij in de keuze van uw verzekeringsadviseur. Wilt u van adviseur veranderen, zoek dan op deze pagina een nieuwe adviseur bij u in de buurt en neem contact met hem op. Uw nieuwe adviseur regelt de verdere administratieve gang van zaken zodat u daar geen omkijken naar hebt.

Uw verzekeringsadviseur is uw vraagbaak en steun en toeverlaat bij al uw verzekeringszaken. Bijvoorbeeld als u vragen heeft over de dekking van een bestaande verzekering of als u advies wilt over het afsluiten van een nieuwe verzekering.

 

Ook bij schade is uw verzekeringsadviseur uw steun en toeverlaat. Als u schade hebt, dan meldt u die bij uw verzekeringsadviseur. Hij helpt u bij het melden van de schade, houdt namens u contact met Nh1816 Verzekeringen, houdt vinger aan de pols over de verdere schadeafhandeling en informeert u over het hele proces en de voortgang daarvan.

Neem contact op met uw verzekeringsadviseur en hij zorgt ervoor dat u snel weer een nieuwe polispas krijgt.

Bent u gewond geraakt door een ongeval met een verzekerde van Nh1816 Verzekeringen?
Uw schade wordt dan behandeld door een letstelschadebehandelaar van Nh1816.
Wat u van ons mag verwachten hebben we zo duidelijk mogelijk omschreven in de brochure ‘Samen letselschade regelen’.
 

Download hier de brochure 'Informatie voor slachtoffers van een ongeval'

Wij werken elke dag aan een optimale dienstverlening voor onze klanten. Desondanks kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over uw verzekering of over onze dienstverlening. Neem in zo'n geval contact op met uw verzekeringsadviseur en bespreek uw klacht met hem.


Lost dat de situatie niet op, dan kunt u de klacht aan ons kenbaar maken door het klachtenformulier in te vullen. Onze klachtencoördinator ontvangt uw klacht en zorgt dat die binnen onze organisatie door de juiste persoon in behandeling wordt genomen. Hij zorgt ook voor de bevesting van ontvangst van uw klacht en coördineert de voortgang van de afhandeling van uw klacht.

In het onderdeel Uw adviseur op deze website zoekt u op basis van uw postcode of op regio een verzekeringsadviseur bij u in de buurt. Vervolgens neemt u met hem contact op.

Als Nh1816 Verzekeringen winst maakt, dan wordt een deel van die winst gereserveerd voor de aparte Stichting Goede Doelen Nh1816. Met dit geld steunt deze stichting allerlei initiatieven van maatschappelijke organisaties op sociaal, maatschappelijk en/of cultureel gebied. De stichting heeft een zelfstandig bestuur dat de ontvangen verzoeken beoordeelt. De stichting steunt landelijke en regionale goede doelen, o.a. de gehandicaptensport in Nederland, de KNRM, KNGF Blindegeleidehonden, Koninklijk Theater Carré en Artis. Kijk voor meer informatie op www.nh1816.nl/goede-doelen​.

Het IBAN rekeningnummer van Nh1816 Verzekeringen is NL54ABNA0589215418 en het BIC nummer is ABNANL2A

Het telefoonnummer van de Nh1816 Hulpdienst is 088-1121816. U kunt dit nummer in noodsituaties 7 dagen per week en 24 uur per dag bellen.


Ook tijdens vakantie of verblijf in het buitenland. Bel in dat geval 0031881121816

Veelgestelde vragen

VerzekeringApp

Inloggen

Heeft u een Android toestel en wil de app niet opstarten? Ga dan als volgt te werk:

 

  • Ga naar: Apps > Instellingen > Applicaties > Applicatiebeheer > VerzekeringApp > Opslag
     
  • Druk op de knoppen: Gegevens wissen en Cache legen
     
  • Start de app opnieuw op

U kunt de VerzekeringApp downloaden in de Apple Store of in Google Play

Of ga naar het onderdeel VerzekeringApp op deze site.

Controleer de volgende punten:

 

1. u bent uw wachtwoord vergeten

Herstel uw wachtwoord met de "wachtwoord vergeten" functie

 

2. u bent uw e-mailadres vergeten

Ga bij uw verzekeringsadviseur na met welk e-mailadres u bij ons bekend bent

 

3. hebt u verzekeringen bij Nh1816 Verzekeringen?

Wellicht is het interessant om verzekeringen af te sluiten. Laat u adviseren door een lokale verzekeringsadviseur. Deze vindt u hier.

Maak in dit geval een afbeelding van het scherm waar u zich op dat moment bevindt. Stuur deze afbeelding met uw vraag naar marketing@nh1816.nl. Een afbeelding maken doet u als volgt.
 

  • iOS (iPhone/iPad):
    Druk de HOME knop en Standby knop tegelijkertijd in en laat direct weer los. De afbeelding komt onder uw foto's te staan.
     
  • Android:
    Druk de HOME knop en de Standby knop tegelijkerijd in en houdt deze 1 a 2 seconden vast. Laat beide knoppen daarna weer los. De afbeelding komt onder uw foto's te staan.

Gebruiken

Verwijder eerst de App en installeer opnieuw. Blijft het probleem bestaan en kunt u niet inloggen? Raadpleeg eerst uw adviseur. Loopt de VerzekeringApp vast? Stuur dan een e-mail met uw inlog- en relatiegegevens naar marketing@nh1816.nl.

Bent u zojuist klant geworden? Dan duurt het enkele werkdagen voordat de polisgegevens in de VerzekeringApp zichtbaar zijn.


Kunt u na 10 werkdagen uw polisgegevens nog steeds niet bekijken, neem dan contact op met de marketing afdeling via marketing@nh1816.nl.

De VerzekeringApp toont alleen de schadeherstelbedrijven die samenwerken met Nh1816 Verzekeringen. Bij schadeherstel door een van deze bedrijven betaalt u geen eigen risico.

Momenteel is schademelden voor uw bromfiets via de app niet mogelijk. Raadpleeg hiervoor uw adviseur.

De VerzekeringApp biedt de mogelijkheid om het WhatsApp nummer van uw adviseur aan uw contacten toe te voegen. Hiervoor heeft de VerzekeringApp toestemming nodig tot uw contacten. Indien u dit niet toestaat kunt u geen gebruik maken van deze functie.

Bij het melden van schade (voor het bijsluiten van foto’s) of bij het opslaan van documenten zoals de groene kaart heeft de VerzekeringApp toegang nodig. Er worden verder geen gegevens uitgelezen. 

 

Weigert u de toegang tot deze gegevens, dan kunt u helaas geen gebruik maken van deze functies.

Veelgestelde vragen

Nh1816 Verzekeringsbewijs (witte groene kaart)

Het Nh1816 Verzekeringsbewijs vervangt de bekende Groene Kaart en is het nieuwe internationale verzekeringsbewijs voor voertuigen. Met een Nh1816 Verzekeringsbewijs toont u aan dat uw voertuig is verzekerd. Op het verzekeringsbewijs staan ook de telefoonnummers voor hulpverlening bij ongeval, pech en diefstal.

Op de groene kaart staat:

  1. Uw polisnummer
  2. De geldigheidsperiode van uw verzekering
  3. In welke landen uw voertuig is verzekerd
  4. Het kenteken dat is verzekerd
  5. Het nummer van uw groene kaart  

Voor elk motorvoertuig (met uitzondering van bromfietsen en scooters) dat u bij Nh1816 verzekert, krijgt u een Nh1816 Verzekeringsbewijs. U ontvangt het verzekeringsbewijs als PDF bestand bij uw digitale polis. U kunt dit bestand opslaan op uw computer of printen op gewoon wit A4 papier.

Ontvangt u uw verzekeringsdocumenten standaard nog op papier, dan kunt u het verzekeringsbewijs opvragen bij uw verzekeringsadviseur.

Het Nh1816 Verzekeringsbewijs wordt ook aangeboden in de VerzekeringApp en via Mijn Polissen.

1. Nh1816 Verzekeringsbewijs in de VerzekeringApp

Uw Nh1816 Verzekeringsbewijs vindt u in de VerzekeringApp. Tip: download het bewijs eenmalig vanuit de app. Zo is uw bewijs altijd offline beschikbaar en heeft u het ook bij de hand als u geen internetverbinding heeft. 

Download de VerzekeringApp in de Appstore of in Google Play.

2. Nh1816 Verzekeringsbewijs in Mijn Polissen

Uw Nh1816 Verzekeringsbewijs vindt u in Mijn Polissen. Log in op https://www.nh1816.nl/mijn-polissen en zie online alle informatie over uw verzekeringen bij Nh1816. Dus ook uw Nh1816 Verzekeringsbewijs.

Heeft u geen toegang tot internet, Mijn Polissen of de VerzekeringApp, vraag uw verzekeringsadviseur dan om een papieren Nh1816 Verzekeringsbewijs.

Ja, het nieuwe Nh1816 Verzekeringsbewijs is niet meer verplicht groen van kleur en kan desgewenst op gewoon wit A4 printpapier afgedrukt worden.

Ja, het Nh1816 Verzekeringsbewijs voldoet aan alle richtlijnen over internationale verzekeringsbewijzen voor motorrijtuigverzekeringen.

U kunt het PDF bestand dat u heeft ontvangen op wit A4 printpapier afdrukken of uw verzekeringsadviseur vragen een papieren Nh1816 Verzekeringsbewijs te sturen.

Ja, geldige groene kaarten kunt u nog gebruiken. Na afloop van de geldigheidstermijn wordt een nieuw Nh1816 Verzekeringsbewijs digitaal afgegeven in PDF formaat.

Ja, geldige groene kaarten op een polipas kunt u nog gebruiken tot 1 juli 2021. Vanaf die datum kan alleen het Nh1816 Verzekeringsbewijs worden gebruikt.

In Nederland is het sinds 1972 niet meer verplicht een Internationaal Verzekeringsbewijs onderweg bij u te hebben.

In deze landen is het Internationaal Verzekeringsbewijs niet meer verplicht:

Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Als bestuurder moet u in elk land kunnen aantonen dat het voertuig is verzekerd is. Bijvoorbeeld met het Nh1816 Verzekeringsbewijs.

Cyprus

Op Cyprus is het Nh1816 Verzekeringsbewijs alleen geldig op het Griekse deel van het eiland. Het Turkse deel is internationaal niet als land erkend. Daarom moet voor dat deel van Cyprus aan de Turks Cypriotische grens een aparte verzekering worden afgesloten

In een aantal landen is het nog verplicht om een papieren Nh1816 Verzekeringsbewijs bij u te hebben. Gaat u naar of komt u door een van de hieronder genoemde landen? Print uw verzekeringsbewijs op wit A4 printpapier en neem het samen met uw autopapieren mee. Even contact opnemen met uw adviseur kan ook. Hij stuurt u op verzoek een papieren Nh1816 Verzekeringsbewijs.

In deze landen is een papieren groene kaart verplicht:

  • Albanië (landcode AL)
  • Bosnië – Herzegovina (landcode BIH)
  • Israël (landcode IL)
  • Marokko (landcode MA)
  • Moldavië (landcode MD)
  • Montenegro (landcode MNE)
  • Noord-Macedonië (landcode MK)
  • Oekraïne (landcode UA)
  • Rusland (landcode RUS)
  • Servië (landcode SRB)
  • Tunesië (landcode TN)
  • Turkije (landcode TR)

Bijzonderheden Nh1816 Verzekeringsbewijs voor caravans

In Nederland en de meeste Europese landen heeft u geen apart Nh1816 Verzekeringsbewijs voor uw caravan, vouwwagen of aanhanger nodig. Als de caravan aan uw auto is gekoppeld, is uw caravan, vouwwagen of aanhanger verzekerd via de WA-verzekering van het trekkende voertuig.

 

In Duitsland, Spanje en Polen heeft u voor een caravan, aanhanger of vouwwagen zwaarder dan 750 kg en met een eigen kenteken wel een apart Nh1816 Verzekeringsbewijs nodig. In dat geval heeft u dus twee verzekeringsbewijzen nodig: een voor de auto en een voor de aanhanger. Het verzekeringsbewijs voor de caravan, vouwwagen of aanhanger vraagt u aan bij uw verzekeringsadviseur.

Veelgestelde vragen

De coöperatie

De Nh1816 filosofie gaat verder dan verzekeringen afsluiten en schade vergoeden. We staan midden in de maatschappij en willen hier graag iets voor terug doen. Coöperatief verzekeren is risico’s afdekken met oog voor de wereld om ons heen. Het besef dat we verschil kunnen maken, als we met elkaar de schouders eronder zetten.

De rol van de coöperatie is de binding tussen verzekerde, adviseur en verzekeringsbedrijf te versterken. Zij behartigt de belangen van alle onderdelen, en kan een lans breken voor allerlei maatschappelijk relevante zaken. Zo kunnen adviseurs bijvoorbeeld op eigen initiatief, desgewenst met hun verzekerden, goede doelen projecten opzetten (maatschappelijk verantwoord ondernemen) en bij de coöperatie terecht voor support en kennis om deze dingen goed te regelen. 

Deze projecten zijn een goed voorbeeld van de duurzame relatie die zowel adviseurs als Nh1816 met hun verzekerden en samenleving nastreven.

driehoek diagram van de samenstelling van Nh1816 Verzekeringen

U bent als verzekerde automatisch en gratis lid van de coöperatie bij het afsluiten van een Nh1816 verzekering. Wij betrekken u als verzekerde bij onze coöperatie door u ledenvoordelen aan te bieden.
 

  • U krijgt regelmatig een aanbieding om met korting naar een museum, dierentuin of theater te gaan dat door Stichting Goede Doelen Nh1816 wordt ondersteund; Kijk voor actuele acties bij ledenvoordelen;
  • Als uw adviseur samen met Nh1816 een lokaal goede doelen project ondersteunt, dan wordt u hiervoor uitgenodigd en/of krijgt u korting op deelname.

De ledenvoordelen worden aangeboden door uw adviseur, vermeld in Zest Magazine of getoond op de pagina met actuele ledenvoordelen op onze website.

Wenst u geen lid te zijn van onze coöperatie, dan bent u daar uiteraard vrij in.

Via de VerzekeringApp en Mijn-Polissen kunt u zich afmelden. Ook kunt u dat aangeven bij de aanvraag van uw verzekering of via het afmeldformulier.

Met deze afmelding zegt u alleen uw lidmaatschap bij de coöperatie op. Dit heeft geen invloed op uw verzekeringen bij ons, deze lopen gewoon door.

Samen met de adviseurs steunt Nh1816 lokale initiatieven, die worden georganiseerd om aandacht te vragen voor het goede doel of maatschappelijke relevante ontwikkelingen. Dit zijn maatschappelijke initiatieven die bijvoorbeeld verband houden met zorg, educatie of cultuurbewaking.

 

Bent u betrokken bij een lokaal/regionaal goed doel of goede doelen project en kan dit doel of project extra ondersteuning gebruiken? Dan kunt u contact opnemen met uw adviseur. Is uw adviseur net als u enthousiast en betrokken bij het project, dan kan hij het onder de aandacht brengen bij Nh1816. Hierna wordt het project op verschillende voorwaarden getoetst en wordt u over een mogelijke toezegging of afwijzing geïnformeerd. 

Zodra uw adviseur samen met Nh1816 een lokaal/regionaal goede doelen project ondersteunt, dan wordt u door middel van een mailing geïnformeerd en uitgenodigd aanwezig te zijn. U kunt uw aanwezigheid in dit geval bij uw adviseur melden waarna u meer informatie ontvangt over de details van het project.

Bent u betrokken bij een lokaal goed doel of goede doelen project en kan dit doel of project extra ondersteuning gebruiken? Dan kunt u contact opnemen met uw adviseur. Is uw adviseur net als u enthousiast en betrokken bij uw doel of project, dan kan hij uw goede doel onder de aandacht brengen bij Nh1816.

Hierna wordt uw doel of project aan verschillende voorwaarden getoetst en wordt u over een mogelijke toezegging of afwijzing geïnformeerd. 

Heeft u Zest Magazine niet ontvangen, neem dan contact op met uw adviseur of lees het digitaal via www.zest-magazine.nl

Met onze coöperatie streven wij naar een langdurige relatie met onze leden, verzekerden, adviseurs en medewerkers. Samen nemen wij zorgen weg bij onze verzekerden voor de bescherming van hun persoonlijke bezittingen.

De premie die wij daarvoor ontvangen investeren wij in relevante verzekeringsproducten en een uitstekende dienstverlening. Behalen wij winst, dan investeren wij een groot deel in maatschappelijk relevante projecten, onderdeel van de samenleving waar wij met z’n allen deel van uitmaken.

Staat uw vraag hier niet tussen? Stel dan uw vraag via ons contactformulier.