Vragen over betalingen

‘Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?’, ‘Wat moet ik doen bij een betalingsachterstand?’ en andere veelgestelde vragen over betalingen. De antwoorden leest u hier.

Uw betaling aan Nh1816

U kunt ons op twee manieren betalen: via een automatische incasso van uw IBAN of via nota betaling, waarbij u eenvoudig via iDEAL betaalt.

 

Automatische incasso:
Wij halen de premie automatisch van uw rekening af. U mag zelf bepalen of u dat maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar wenst. Neem hiervoor contact op met uw adviseur. Voor de betaling zelf hoeft u verder niets te doen.

 

Nota betaling:
Wij sturen u een e-mail met een iDEAL link. Zo kunt u eenvoudig rechtstreeks betalen. Let op: controleer vooraf de bijlage in de e-mail. Hierin ziet u over welke periode u precies betaalt. 


Hebben wij geen e-mailadres van u? Dan ontvangt u een betaalverzoek per post van Nh1816 of uw adviseur. U kunt ons betalen via een overschrijvingskaart of via internetbankieren. Vermeld in uw betalingsomschrijving het juiste kenmerk. Die vindt u in uw ontvangen brief. Komt u hier niet uit? Vermeld dan uw klantnummer, polisnummer óf uw postcode en huisnummer. Voor vragen kunt u altijd terecht bij uw adviseur.

 

U herkent een veilig Nh1816 iDEAL-betaalverzoek aan een e-mail met daarin uw nota en een iDEAL-betaalknop. Betalen kan via uw pc, tablet of mobiel. Zo voldoet u eenvoudig en gemakkelijk online uw nota.

 

Met vertrouwen een nota van Nh1816 online betalen? Lees de volgende tips:

 

  • Het Nh1816 logo is duidelijk zichtbaar in de header van de e-mail.
  • Het betaalverzoek van Nh1816 bevat informatie die alleen bekend is bij u en bij ons, zoals uw Nh1816-relatienummer.
  • Uw factuurspecificatie vindt u als bijlage bij de e-mail.
  • Via het betaalverzoek komt u op de beveiligde pagina van viamijnbank.net. U herkent hier de lay-out de e-mailheader van Nh1816. Kies op deze pagina uw bank. Daarna komt u direct op de pagina van uw bank, waar u veilig kan betalen via iDEAL.
  • Controleer het webadres van uw bank.
  • Het webadres is altijd https://viamijnbank.net (controleer de ‘s’ in ‘https’)
  • Voeg noreply@nh1816.nl toe aan uw lijst van gewenste/veilige afzenders in uw e-mailprogramma. Zo voorkomt u dat onze e-mails in uw SPAM terecht komen.

 

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij helpt u graag!

Onze nota’s sturen wij digitaal. Mogelijk is de nota in de map ‘ongewenste post’ terechtgekomen. Staat de nota niet in de map ‘ongewenste post’, neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

Automatische incasso

Het is mogelijk dat u een teruggave van ons heeft gehad omdat u een verzekering heeft opgezegd. De teruggave betalen wij u soms vóórdat wij de laatste automatische incasso bij u in gang zetten. Is dit het geval? Dan heeft u hiervan een brief of e-mail ontvangen. Neem contact op met uw adviseur als het niet duidelijk is. U kunt ook altijd contact opnemen met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl.

 

Binnen een paar dagen ontvangt u van ons een bericht om uw premie over te maken. Betaal uw premie alstublieft niet voordat u ons bericht heeft ontvangen. Het duurt namelijk vaak een paar dagen voordat wij zien dat de incasso is mislukt. Wacht ons bericht dus rustig af. U heeft tot 28 dagen na de factuurdatum de tijd om te betalen.

 

Per e-mail
Als wij uw e-mailadres hebben, sturen wij u een e-mail met daarin een betaallink zodat u gemakkelijk via iDEAL kan betalen. Houd uw mailbox in de gaten en controleer ook uw ongewenste items.

 

Per brief
Als wij geen e-mailadres van u hebben, sturen wij u een brief per post met daarin alle benodigde betaalgegevens. Zodra u deze brief heeft ontvangen, kunt u de openstaande premie aan ons overmaken.

 

De automatische incasso blijft hierna actief. De volgende betaling zullen wij dus weer automatisch bij u in rekening brengen.

Neem contact op met uw adviseur; zij kunnen de dag voor u aanpassen. U kunt ook altijd contact opnemen met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl. Let op: houdt er wel rekening mee dat u bij wijziging van de dag een verrekening krijgt over het aantal dagen dat de incassodag verspringt. U betaalt namelijk eenmalig over een andere periode dan u gewend bent.

Wilt u een ander rekeningnummer gebruiken voor het betalen van uw premie? Vul het formulier doorlopende SEPA machtiging (Download SEPA formulier (pdf)) in en stuur deze naar uw verzekeringsadviseur. Hij wijzigt uw rekeningnummer voor de betalingen.

‘verz nr.’ staat voor verzamelnummer. Dit nummer verwijst naar de incasso van die maand. Daardoor is het verzamelnummer uniek.

Het kenmerk is uw relatienummer. Dit nummer vindt u bij iedere afschrijving.

Achterstand in betaling

Neem contact op met uw adviseur. Betalingsproblemen kunnen iedereen overkomen. Wij raden u aan om op tijd actie te ondernemen door om hulp te vragen bij uw adviseur. Zo voorkomt u vervelende gevolgen. Bijvoorbeeld dat de dekking van uw verzekering vervalt en u daardoor niet meer verzekerd bent tegen schade.  Het is misschien ook een goed moment om nog eens goed naar uw verzekeringen te kijken, samen met uw adviseur. Voor hulp bij betalingen mag u ook altijd contact opnemen met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl. Wij helpen u graag verder.

Neem contact op met uw adviseur voor de mogelijkheden. U kunt ook altijd contact opnemen met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl. Wij helpen u graag verder. Daarnaast verwijzen wij u naar Geldfit.nl. Een gratis adviesplatform om iedereen te helpen financieel fit te worden. Betalingsproblemen kunnen iedereen overkomen. Onderneem op tijd actie om grotere problemen te voorkomen. 

Neem contact op met uw adviseur voor de mogelijkheden. U kunt ook altijd contact opnemen met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl. Wij helpen u graag verder.

Het is vervelend dat u een betalingsachterstand heeft. Dat betekent dat u nu in een onverzekerde periode zit. Of wij de schade vergoeden, hangt af van een aantal factoren. Neem voor meer informatie contact op met uw adviseur. Let op: wij raden u aan om zo snel mogelijk te betalen. Wij herstellen de dekking voor uw verzekeringen 24 uur ná ontvangst van uw betaling.

Betaal zo snel mogelijk. Wij herstellen de dekking voor uw verzekeringen 24 uur ná ontvangst van uw betaling. Heeft u vragen, of hulp nodig bij betalen? Kijk bij de veelgestelde vragen onder ‘Uw betaling aan Nh1816’. Of neem contact op met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl.   

Dan nemen wij geen schades meer in behandeling vanaf de factuurdatum die open staat. Ook is het mogelijk dat u al betaalde schades over die periode aan ons moet terugbetalen. Dat is heel vervelend. Betaal daarom zo snel mogelijk uw achterstand. Wij herstellen de dekking voor uw verzekeringen 24 uur ná ontvangst van uw betaling. Heeft u vragen, of hulp nodig bij betalen? Kijk bij de veelgestelde vragen op deze pagina onder ‘Uw betaling aan Nh1816’. Of neem contact op met Afdeling Financiën van Nh1816 Verzekeringen via 0226 331 765 of boekhouding@nh1816.nl.

 

Let op: is de dekking van uw verzekering voor uw voertuig (zoals uw auto, motor, scooter) inmiddels vervallen? Dan riskeert u een hoge boete van de Rijksdienst Wegverkeer. Het is volgens de wet verplicht om voor uw voertuig een verzekering te hebben.

Betaal zo snel mogelijk. Wij herstellen de dekking voor uw verzekeringen 24 uur ná ontvangst van uw betaling.

Waarschijnlijk is er een periode geweest waarin uw voertuig niet was verzekerd. Misschien is dit nog steeds het geval. Neem contact op met uw adviseur om de situatie te bespreken. Doe dat zo snel mogelijk, want het is volgens de wet verplicht om voor uw voertuig een geldige verzekering te hebben.

Uitbetaling aan u

Bedragen tot € 100,- betalen wij meestal binnen een week nadat wij uw brief of e-mail over uw premieteruggave hebben verzonden. Hogere bedragen keren we uit rond de laatste incassodatum van de maand waarover de teruggave geldt. De periode waarover de teruggave gaat, staat vermeldt in de brief of e-mail die u heeft ontvangen.

Na ontvangst van ons bericht kunt u de schadevergoeding meestal binnen drie werkdagen op uw rekening verwachten.

Wij maken geld over naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Wij vermelden het rekeningnummer ook in de brief of e-mail die u van ons heeft ontvangen over de (schade)uitkering. Klopt dit rekeningnummer niet? Neem direct contact op met uw adviseur.